9:30チーム


駅の方までお散歩に行ってきました!


いつもの広場に着くと、追いかけっこが始まります😆

「まてまて〜」

追いかけているつもりがいつの間にか追われていたり、走っているだけなのに、

とにかく楽しくて笑顔いっぱい❤️


シャボン玉を上手にキャッチすると、

割れた飛沫がかかってビックリ🫨

様子も見られましたが、その飛沫がクセになるのか⁇

遠くの方まで追いかけて行くみんなでした😅💦














10:30チーム


昨日までの雨でしっとり湿った砂場は

おままごと日和❤️


スコップですくってはカップやお皿に入れて…

アイスの形も簡単♪に出来ちゃいます😊


ダイナミックに手のひらで直接お砂をすくったら、

あれあれお手々が真っ黒💦

直に触る感触が楽しくて、

何度も地面を手のひらで撫で撫でしてみる子も🤣


ズボンや靴が汚れてしまいましたが、

それだけ楽しめたと思っていただければ幸いです🙇‍♀️













13:00&kinderチーム


雨降りだった週末明けの今日はみんな遊ぶ気満々⁈💪
ボールを追いかけどこまでも💨
 疲れないのかなぁとちょっと心配になるくらい
ほっぺを真っ赤にしてノンストップで
楽しんでいました😊








today in the park kids enjoyed  playing soccer using a big blue ball,everyone  know before they kick the ball 'says  away and back! then start to kick, they liked running.




what a nice picture , means team up together 




Kinder class 


今日は臓器について学びました!
色々な形の臓器に興味津々のみんなグッ
イラストをカットして どの位置にあるかな??
と考えながら貼りましたキラキラ
骨や血管を書き足したり 髪の毛を生やして 
楽しく作り上げましたルンルン
午後は風船を使って身体遊びやダンス 点つなぎなど盛りだくさん楽しんだみんなですニコニコ





English class 


<< Baby Class >>
The kids were excited to play with their favorite toys they haven't played with for awhile. We started off singing and dancing to the morning songs. Then they played with colorful scarfs throwing it in the air and trying to catch it. Lastly they pretended to be going shopping putting colorful shapes into their 'shopping' bags. Everyone participated very well ☺️


<< Older kids classes >>
The kids began class with morning stretches then sang their favorite songs. Today we focused on letter 'U', tracing letter 'U' with colorful chips, 1pm class laced alphabets everyone lacing their favorite colored alphabets. They really enjoyed shaping letter 'U' bread dough pretending to make a green 'anaconda'. When it was ready they all ate well saying it's 'yummy'. Thank you for my letter 'U' bread.























ランチタイムの様子です!

いっぱい遊んでお腹もぺっこぺこ!!

『みて〜!おうどん!ながーい!(笑)』と言いながら美味しく食べていました❤️





Have a nice day ウインク