そういえば最近qualia journal(英文の日記)を書いていなかったなあと思って、ちょこちょこと書いてみました。


https://qualiajournal.blogspot.com/2020/10/mr-trumps-performance-in-cbss-60-minutes.html


 それの、グーグル翻訳(英語から日本語)です。 

 

 思ったのですが、時々英文の日記書いてグーグル翻訳していると、グーグル翻訳のその時々の実力というか技術力の向上がわかって、面白いかも(笑)


 

 

CBSの60分でのトランプ氏のパフォーマンス


私はトランプ氏のパフォーマンスをCBSの60Minutesのウェブサイトで見ました。


ホストのレスレイ・スタルからの質問が特に偏っていたり、難しいとは思いませんでした。


むしろ、トランプ氏は最初からショーの全体的な方向性を否定することに固執していたようでした。


自分の意見に必ずしも同意しないかもしれない情報を吸収する能力がない場合、周りの人々は徐々にこれらのアイデアを表現することを躊躇します。


レスレイ・スタル氏は彼女の主張を躊躇しませんでしたが、ホワイトハウスの何人がトランプ氏に敵対的な見方をするほど大胆だっただろうかと思います。


強固な政策立案のためには、複数の見方を同化する必要があります。 60 Minutesプログラムにおけるトランプ氏の態度と口調は、彼の政権がアイデアの多様性にどのように取り組んできたかについて深刻な疑問を投げかけました。


原文


Mr. Trump's performance in CBS's 60 Minutes


I watched Mr. Trump's performance in CBS's 60 Minutes on its website.


I did not think that questions from the host Lesley Stahl were particularly biased or hard.


It seemed rather that Mr. Trump was set on denying the whole direction of the show from the beginning.


When a person does not have the capacity to absorb information which might not necessarily agree with his or her views, people around would gradually hesitate from expressing these ideas.


Ms. Lesley Stahl did not shy away from making her case, but I wonder how many in the White House would have been bold enough to face Mr. Trump with adversary views.


For a robust policy making, it is necessary to assimilate multiple views. The attitude and tone of Mr. Trump in the 60 Minutes program cast some serious doubts about how his administration has been on the diversity of ideas.


https://www.cbsnews.com/news/president-trump-60-minutes-interview-lesley-stahl-2020-10-25/


(クオリア日記)