734回


Keigoさん


Hi again.

I’ve been trying out new different things lately and now I’m kind of into physics I guess.
And if I build my hypothesis of life with physics, I need to know about fundamental physics and all those things.
The thing is that I really like the concept of homeschooling that you have freedom to learn but I’m a little concerned of if I can do it by myself.
I know there’s some platforms like Khan Academy and YouTube, but I’m not convinced that I can do it honestly.
Please let me know if you have any advice or comments on this.
I find learning without freedom is very stressful for me.
Also, I’m usually daydreaming all my waking hours.

Keigo


ご回答。


Hello, Keigo, good to hear from you again.


As a former Physics major I am glad that you came around to the conclusion that it is an interesting subject!


What I would like to recommend to you is to start from some specific interests. When I was your age, I used to read quite a lot of physics stuff, relativity, quantum mechanics, quarks and leptons, asymmetry of time, you name it. Those were not described by school textbooks, but I did not care. The point is, and was, that one's learning was not bound by this stupid thing you call the school curriculum.


The crucial insight is that if you follow your learner's instincts, you are going to go beyond the school curriculum, and would do homeschooling effectively, even if you are attending the school physically.


So keep up the good work, and always remember to start from the specifics!


Ken


上のグーグル翻訳。


圭吾さん


また会ったね。私は最近新しいものを試してきましたが、今は物理学のようなものです。私が人生の仮説を物理学で構築すると、基本的な物理学やそのすべてのことを知る必要があります。事は、あなたが自由に学ぶことができるホームスクーリングのコンセプトが本当に好きですが、自分でそれをやることができるかどうか少し気になります。私はKhan AcademyやYouTubeのようなプラットフォームがあることを知っていますが、私は正直にそれを行うことができるとは確信していません。あなたにこれに関するアドバイスやコメントがあれば教えてください。私は自由がなくても非常にストレスがあります。また、私はいつも目を覚ますすべての時間を空想している。キーゴ


ご回答。


こんにちは、圭吾、もう一度あなたから聞いてよかったです。


元物理学科の専攻先として、興味深いテーマであるとの結論に至りましたことをうれしく思います!


私があなたにお勧めしたいのは、いくつかの特定の利益から始めることです。私はあなたの年齢の時に、かなり多くの物理物質、相対性理論、量子力学、クォークとレプトン、時間の非対称性を読んでいました。それらは学校の教科書では書かれていませんでしたが、私は気にしませんでした。ポイントは、あなたが学校のカリキュラムと呼ぶこの愚かなことに縛られていないということです。


重要な洞察は、学習者の本能に従えば、学校のカリキュラムを超えて、物理的に学校に通っていても効果的にホームスクールを行うということです。


だから良い仕事を続けて、いつものことから始めることを忘れないでください!


ケン

nounandemo
 
脳なんでも相談室へのご相談は、https://lineblog.me/mogikenichiro/archives/1294423.html のコメント欄までお願いします。

よくある相談項目を集めて、回答した本です↓

『すベての悩みは脳がつくり出す』