700回


Keigo さん


I’ve been lately thinking what is physics. Sometimes I hate physics.
Sometimes I love physics.
When I hate it I’m confused.
When I love it I’m excited.
The genuine thrill.
Sometimes I don’t understand it.
I get frustrated and panic.

I wish I can do physics in a flow state of mind all day instead of sleeping.
But I get tired.
I try to understand but I can’t. I’m sleepy.
frustration.
And then I fall asleep.

I read a physics book.
I don’t understand.
But I don’t know why but I pick the book again.
My hands just do.
I don’t know if I like it or not.
I don’t know.
Ken, have you ever experienced this feeling?
I feel like I’m in a tornado.


ご回答。


It is extremely good to know that you are interested in physics. It is one of the greatest intellectual achievements of humanity. I hope you will enjoy studying physics.


I understand you may be frustrated when studying, as some parts of physics could be cryptic. However, I do hope that you will keep up your good work. Understanding physics would be ultimately very rewarding, if you overcome the difficulty involved in mastering it. 


Crucially, physics is about intelligence, not about emotion. Let your inner intelligence have a metacognition of your emotion, the ups and downs, and keep it cool. Hope to be hearing from you soon!


上のやりとりのグーグル翻訳


圭吾さん


私は最近、物理学とは何かを考えてきました。時には私は物理学が嫌いです。時には私は物理学が大好きです。私はそれを嫌うとき、私は混乱しています。私はそれを愛するとき、私は興奮しています。本物のスリル。時々私はそれを理解していない。私は不満を抱き、パニックになる。私は眠っているのではなく、一日中心の流れの状態で物理学をすることができたらいいと思う。しかし、私は疲れています。私は理解しようとするが、私はできない。私は眠い。欲求不満そして、私は眠りに落ちる。私は物理学の本を読んだ。わかりません。しかし私は理由を知らないが、私は再び本を選ぶ。私の手はちょうどいいです。私はそれが好きかどうかわからない。知りません。ケン、この感覚を経験したことはありますか?私は竜巻にいるように感じる。


ご回答。


あなたが物理学に興味があることを知ることは非常に良いことです。それは人類の最大の知的成果の1つです。私は物理学を勉強するのを楽しみにしています。


私は、物理学のいくつかの部分が潜在的である可能性があるため、勉強するときにあなたが不満を感じるかもしれないと理解しています。しかし、私はあなたが良い仕事を続けることを願っています。物理学を理解することは、それを習得するのが困難なことを克服すると、最終的には非常に有益です。


重要なのは、物理学は感情ではなく知性についてのことです。あなたの内側の知性があなたの感情、浮き沈みのメタ認知を持ち、それを冷静に保つようにしましょう。すぐにあなたから聞いてほしい!


nounandemo
 
脳なんでも相談室へのご相談は、https://lineblog.me/mogikenichiro/archives/1294423.html のコメント欄までお願いします。

よくある相談項目を集めて、回答した本です↓

『すベての悩みは脳がつくり出す』