ラジオ英会話 ~(16)2024/4/22(29)(月)指定ルール否定のNOT

 

Key Sentence

I don't eat meat on Fridays.

 

Dialogue  

Peacock: Ta-da! So, Aki, this is my classic fish and chips. Enjoy. 

 Aki: Wow! It looks amazing. Try a little vinegar on it. It adds a kick.  

Aki: Mmm. Oh, this is the best fish and chips I've ever had.  

Peacock: I'm happy you like it. It's wonderful.  

Aki: You know, Brendan, I've noticed something.  

Peacock: What's that?  

Aki: We always eat fish on Fridays.  

Peacock: Ah, true. I don't eat meat on Fridays. Is it because of religious reasons?  

Aki: Well, I'm not religious, but my parents had that tradition. 

 

Grammar and Vocabulary

・this is the best fish and chips I've ever had. 

これは私が食べてきた中で、最高のフィッシュアンドチップスです。

最上級が使われた文です。

 

・I've noticed something.

私は何かに気が付きました。 

have+ 過去分詞 は、今に迫ってくるイメージ

遠く離れた過去についてではなく、直近について述べている。

 

 

Typical Expressions  

I don't eat meat on Fridays. 私は、金曜日には肉を食べません。

She isn't adoctor.  彼女は、医者ではありません。

You can't eat here.  ここで食べてはいけません。

You mustn't remove a cover. カバーをとってはいけません。 

 

 

Typical Expressions in Action

 

1,私は、電車には乗りませんでした。私は歩いてここに来ました。 

 

  I didn't take the train here. I wolked here.

 

 

 

2,彼は、私のボーイフレンドではありません。彼は私の兄です。

 

He isn't my boyfriend. He is my abrother.

 

 

3,あなたはあのインクを消すことはできません。白紙を使いなさい。

 

You can't use erase that ink. Use a clean sheet of paper.