ラジオ英会話 ~(204)2024/2/08(木)感情20:おそれをあらわす

うんきょうの だいあろーぐ おもしろそうですね・・

大西泰斗/Akino Roza/David Evans

 

 

Key Sentence

It scared me. (それにはびっくりしました

 

Dialogue 南の島に住むシホの耳にダクの叫び声が・・

D:Eww!

 

S: Doug! What’s wrong?


D: Oh, I just saw a huge centipede on the floor. It scared me.


S: Yes, the insects here on this island can get very large.


D: I’ve never seen a centipede that big in my life.


S: You have to be careful, Doug. Sometimes, they’re venomous.


D: My heart is still racing. Bugs creep me out.


S: That’s the downside of life on an island. But there are a lot of pluses too.


D: I know. We take the good with the bad.(よいことも悪いこともどちらも受け入れよう

 

*centipede: ムカデ   

*venomous: (サソリ、ハチ)毒を使って攻撃する

*poisonous:食べたら有毒な
*race:速い速度で動く  

*downside: マイナス面、好ましくない点


Grammar and Vocabulary
1) 目的語説明型
I just saw a huge centipede on the floor.  (私はたった今、床にすごく大きなムカデがいるのを見ました

 

2) 長い主語の文

The insects here on this island can get very large. (この島の虫はとても大きくなることもあります

 

 

Typical Expressions 恐れを表す
It scared me. (それにはびっくりしました

 

 

I’m scared. (怖いです  

That’s scary. (それは怖いですね

 

The story frightened me. (その物語は私を怖がらせました

I’m frightened. (怖いです

That’s frightening. (それは怖いですね/一過性

 

I’m afraid of spiders. (私はクモが怖いです

I’m terrfied of spiders. 

I'm scared of spiders.

 

I was paralyzed  with fear. (私は恐怖ですくみました

I was frozen with fear. 

 

Bugs creep me out. (私は虫を見るとゾッとします

 

 

Typical Expressions in Action
1) Eek! You scared me! Don’t sneak up on me like that!(そんなふうに私に近寄らないで

 

2) I was frightened by the sound of the rice cooker. I forgot it was turned on.(スイッチが入っているのを忘れていました

 

3) I’m afraid of swimming in the sea. Anything could be in the water, you know?(水中ではなんでもいる可能性がありそうじゃない

 

*rice cooker:炊飯器