ラジオ英会話 ~(193)2024/1/24(水)感情11:失望・がっかり

せんそうとへいわかあ・・

大西泰斗/Akino Roza/David Evans

 

 

Key Sentence

It was a letdown. (それは期待外れでした

 


Dialogue 大学のカフェでのヘレンとギャリー
H: Hi, Gary. How was your winter vacation?


G: Oh, hi, Helen. It was great. I saw some friends and did a little shopping.


H: Yeah, that’s a nice shirt you’re wearing.


G: Thanks. How about you? Did you finish reading ”War and Peace”?


H: I did, finally, but it was a letdown.


G: I thought you loved Tolstoy.


H: It’s a great novel. But it wasn’t what I’d hoped it would be□.


G: Well, at least you can say you read it. Most people can’t say that.

 

 

*letdown:失望、期待外れ



Grammar and Vocabulary
1) Did you finish reading "War and Peace"? (あなたは『戦争と平和』を読み終わりましたか?

 

2) At least you can say you read it. (少なくともあなたは、それを読んだということができます

 

 

Typical Expressions  失望・ガッカリを表す表現
It was a letdown. (それは期待外れでした


I was disappointed. (私はがっかりしました
That was disappointing. (それにはがっかりしました

 

I had such high hopes for that. (私はそれにはとても大きな期待を持っていました

 

That wasn’t what I’d hoped. (それは私が望んでいたものではありませんでした

 

It’s a pity that you can’t come. (あなたが来ることができないのは残念です

It’s a shame that you can’t come.

It’s too bad that you can’t come.
  
What a shame! (なんて残念なことでしょう!

What a pity! 

 

That was anticlimactic. (それは拍子抜けでしたね

 

 

Typical Expressions in Action
1) I can’t believe they canceled the match just because of a little rain. What a letdown!

 

2) The live-action version of "Hiroto no Nikki" was bad. I had such high hopes for it.
 

 

 

to be continued
 

UQモバイル