18.5.2016 wed

 

Got up at 7:30.

I had a dream that I was taking a plastic surgery on my eyelids.

The doctor was sewing my eyelid with a needle and thread but no pain.

この頃boss's wifeがplastic surgeryを受けて、

私も帰国したら本気で受けようかななんて考えていたので・・・

(結局やらなかったけれど・・・)

 

I had the leftovers(pork, noodle, fish, rice), sushi and mikan.

I collected the Host family's laundry and I received a message

from Host mother. She asked me to clean her room.

この日はdayoffでNatと買い物に行く予定をしていたので

帰ったらやろう!と思いました。

10時に出かける予定でしたがNatが帰って来ず絶対間に合わないと思ったのに

ぎりぎりに帰ってきて10時に出発できました。素晴らしい!

 

We went to Gardencity and had a look on Big W, Daiso, Target.

彼女のinvitation cardのideaを得るために、

stickersとかlacesやenvelopesを。

なんとかideaを得られたみたいで良かった!

She left to Sunnybank and I stayed there for shopping.

I spent $50 in total, buying snacks,cosmetics, tea, etc...

 

I spent half an hour in the library and read comics.

こちら、アニメ版を見たことがあるので少しストーリーは知っていて

English ver.も読みやすいかと・・・onomatopiaとか面白い!

 

I had a latte and cake in Gloria Jean's.

ラテのサイズを聞かれたり、ホイップクリームの有無を聞かれたり、

結局すべて追加したら$12になっててびっくりガーン

すべてが勉強だなぁ~DASH!

 

I caught a 16:15bus to the state school and walked back to home.

Beautiful time...

 

When I got to home, nobody was there.

I played the piano and started cleaning Host mother's room.

こんな素晴らしい日なのに結局お腹すいてもないのに

クッキーを食べてしまって後悔・・・なんてことも。

こういうのやめたい;;;

 

I watched I'm sorry, I love you on youtube.

これ、昔の韓国ドラマでboss recommended me.

The main actress looks so pretty.

英語字幕だから勉強もかねて。泣けるらしいとのうわさだけれど

さて、そこまで英語で理解できるかな・・・?

さらにダメな私に恋してください

とか日本ドラマまで観ちゃって撃沈でした;;;

 

Kafkaで英語を読んで挽回。

あれ?なんかちょっとお腹の調子悪いような・・・不穏;;;