外国人とまた。。。。。 | KATEIオフィシャルブログ「1LD KATEI」Powered by Ameba

外国人とまた。。。。。

一昨日、山手線の車内でまた知らない外国人と会話した。W

目の前に外国人ふたり。Americaからの方々。
画面を見ながら降りる駅を探してる様子。
なんとか降りる駅が分かって再び会話をし始めた。

会話の内容は海外ドラマの『HEROES(ヒーローズ)』。

『HEROES』は前から大好きで最新エピソードまで見てるオレ。

彼らが話してる内容が可笑しくてつい「くすっ」っと笑っちゃってさ!W

そしたら2人ともオレを不思議に見るから「オレもHEROES好きで見てるよ~」って英語で話したんだ。
それが4駅くらい会話が盛り上がっちゃってさ~(笑)


彼らも見てないエピソードを教えてあげたりして~

新宿に着いて彼らは「うちらはここで降りるから~」と言って降りた。

電車が走り出して「楽しかったな~」と思いながら振り向いたら…

あれ?さっきの外国人たちがまだいた。
「次の駅だった!」って言いながら照れ笑い。

次の駅に着いたら彼らはまた照れながら「やっぱりさっきの駅だった…」と言いながら降りてった。(笑)


それが何かカワイくて、可笑しくてさ~(笑)

日本語がまったく分からないけど日本でadventureするのってスゴいよね!W

Rock On~

KATEI


The day before yesterday, I was on the Yamanote train and had another conversation with some randon Americans.hahaha

They were looking at the screen trying to figure which station to get off.

They figured it out and went back to their conversation.

They were talking about the TV series 『HEROES』.

I love『HEROES』 so I'm up to date with all episodes.

Their conversation were so funny that I couldn't help myself laugh. hehe

They both looked at me weird so I told them in english that I love Heroes too.

Then we talked for like 4 stations! haha

They wanted to know the Iatest episodes of Heroes.

We got to Shinjuku station and they said it was their stop and got off.

When the train started moving, I turned around and I was like...

「hold on... why are they still on the train?」

They said embarassingly that it was the next stop.
haha


When we arrived at the next station, once again they looked embarrassed and said 「it was actually the stop before...」
hahahaha

I just thought it was really cute and really funny.

It's amazing that people who can't speak a word of Japanese come to Japan for an adventure!
Good on ya guys!

Rock On~

KATEI