Exilia - Mr. Man (2004)
Exilia - ミスター・マン



I've run and lost everything
私は走ってきて全てを失った
I've cried and screamed to the heavens
天国に向かって泣き喚いてきた
I've seen the blackest of nights
夜の最も暗い部分を目撃してきた
I've kicked the wall to the ground
地面へと壁を蹴ってきた…

Nothing's never ever been easy
簡単なことは決して何もなかった
Nothing's ever been so real
実在するものは何もなかった──

Nothing's never ever been easy
簡単なことは決して何もなかった
Nothing's ever been so real for me
私に実在するものは何もなかった──


For every time I had to cry
涙を流すしかなかったその瞬間の度に
I had to believe even stronger
私はより強く信じるしかなかった
Even had to watch you walk away
離れて行く君の後ろ姿を見送った時でさえ…

For every tear that had to fall
落とすしかなかった全ての涙のために
I had to get up on my own
自分の力で立ち上がるしかなかった
That's the only way to be myself
それが自分自身でいる唯一の方法だったから

For every promise you broke
君が破った全ての約束──
Mr. Man you should know
ミスター・マン─君は知っておくべきだ
No tears, no fears, still here
涙はない、恐怖もない、今もここにある



I've seen a million faces
数え切れないほど多くの人々に会ってきた
Been to a thousand places
色んな場所にも行ったことがある
I know every word
私は全ての言葉を知っている
That Mr. Man is going to say
今からミスター・マンが言おうとする全ての言葉を
That Mr. Man is going to say
今からミスター・マンが言おうとする全ての言葉を──

And you haven't stopped me yet
そして君は今もまだ私を止められずにいる
I will never lose my faith
私が自分の信念を失うことはない

No, you haven't stopped me yet
そう、君はまだ私を止められずにいる
I will never lose my faith in me
私がこの信念を失うことは絶対ない


For every time I had to cry
涙を流すしかなかったその瞬間の度に
I had to believe even stronger
私はより強く信じるしかなかった
Even had to watch you walk away
離れて行く君の後ろ姿を見送った時でさえ…

For every tear that had to fall
落とすしかなかった全ての涙のために
I had to get up on my own
自分の力で立ち上がるしかなかった
That's the only way to be myself
それが自分自身でいる唯一の方法だったから

For every promise you broke
君が破った全ての約束──
There's something you should know
そこには君が知っておくべきの何かがある
No tears, no fears, still here
涙はない、恐怖もない、今もここにある

For every day that you stole
君が盗んだ全ての日々──
Mr. Man you should know
ミスター・マン─君は知っておくべきなんだ

For every promise that you broke
君が破った全ての約束──
Mr. Man you should know
ミスター・マン─君は知っておくべきだ
No tears, no fears, still here
涙はない、恐怖もない、今もここにある
No tears, no fears, still here
涙はない、恐怖もない、今もここにある



For every time I had to cry
涙を流すしかなかったその瞬間の度に
I had to believe even stronger
私はより強く信じるしかなかった
Even had to watch you walk away
離れて行く君の後ろ姿を見送った時でさえ…

For every tear that had to fall
落とすしかなかった全ての涙のために
I had to get up on my own
自分の力で立ち上がるしかなかった
That's the only way to be myself
それが自分自身でいる唯一の方法だったから


For every time I had to cry
涙を流すしかなかったその瞬間の度に
I had to believe even stronger
私はより強く信じるしかなかった
Even had to watch you walk away
離れて行く君の後ろ姿を見送った時でさえ…

For every tear that had to fall
落とすしかなかった全ての涙のために
I had to get up on my own
自分の力で立ち上がるしかなかった
That's the only way to be myself
それが自分自身でいる唯一の方法だったから
myself, myself...
自分自身でいるための…










『Unleashed』(2004)収録