皆さまこんばんは、照加です♪

 

Hello everyone, it's Teruka ♪

 

 

 

 本日4月7日は高津宮さまの桜祭にて、

 13時より本殿にて四世家元小川照の御奉納舞踊をさせて頂きました🌸🌸

 

 

 Today April 7th was Dedicatory Dance Ceremony at Kouzugu-Main Shrine on Sakura Festival 🌸🌸
 Our grandmaster 4th Teru Ogawa offered "Kanegamisaki" 🌸🌸

 

  

 

 

 お家元の舞がとっても美しくて、私たちはため息をつきながら興奮してしまいました🐰🔥✨

 Her dance was so graceful so us pupils were so excited with pumpin hearts 🐰🔥✨

 

  

 

 楽屋にてパチリ✨ backstage ✨ 

 

  

 

  御奉納舞踊の前に、私からご挨拶として、

 

  ・上方舞小川流について

  ・小川流の活動(これまでやこれから) 

  ・鐘が岬について  

 

  お話させて頂きました🙏

 

 

  今年も地球を大闊歩しながら、日本・世界中の皆様と

 和気藹々と上方舞を楽しんで参る所存です🌎🙏 

 

 

 Before the dedicatory dance,  I was honorably given the chance to talk about 

 

  ・Background and profile of Ogawa School of Japanese traditional dance of Kamigatamai 

  ・Biography of Ogawa School activities (til now & from now on) 

  ・Inteoduction of kanegamisaki  

 

 

  We're going to dance and enjoy Kamigatamai all together with people in Japan and the world this year as well 🌎🙏 

 

 

 

 

  

 

  桜が満開の朗らかな陽気☀ 

  Full blooming & warm weather ☀

 

 

  

 

 お祭りにぴったりのお天気✨🍡🌸

 The best timing for Hanami and Festival ✨🍡🌸 

 

 

 

  

 

 呈茶も頂きました🌸🍵 

  Matcha green tea & pink Japanese sweets ( and sakura petals 🌸) 

 

  

 

 吹雪の名残🌸🌸

 Adrop of shower of sakura-petal rain 🌸🌸 

 

 

 

 

 

 

  今日もお読みいただきありがとうございました🙏🙏🙏

 

  Thank you for reading our blog 🙏🙏🙏