International sailing! 1st-2nd April, 2017 | 海陽海洋クラブ

海陽海洋クラブ

海陽海洋クラブは青少年が、ヨットをとおして自然に親しみ、スポーツマンシップを学び、やさしさとたくましさを発揮できる人への育成をめざす。
また保護者、一般者にとっても海を愛する気持ちをとおしてのヨット普及とセーリングを楽しむことを目的とする。

Continuing from last week, on Saturday it was cold rain that was unfortunate.
For Naya who came from the everlasting country, it was a harsh condition, but she practiced hard in the morning and afternoon.
And on Sunday a long awaited sun appeared!
We enjoyed practicing in a nice wind than Saturday was a breeze.

From Naya-chan, we received a replica of her OP to our club.
The center board can also go in and out, it is wonderful.
Next week we are planning to go to Hyogo.
   => http://bghyogo.web.fc2.com/hyogo.html
We are looking forward to seeing a wonderful sun and a lot of friends.

先週に引き続き、土曜日は生憎の冷たい雨でした。
常夏の国から来たNayaちゃんには、過酷な条件でしたが、午前中、午後とも頑張って練習しました。
そして日曜日は待望の太陽が!
微風だった土曜日よりも、いい風の中で練習を楽しめました。
Nayaちゃんから海陽クラブに、自分のOPのレプリカをいただきました。
センターボードも出し入れ出来るようになっていて、とても素敵です。
来週は兵庫にお邪魔する予定です。
素敵な太陽と、たくさんの仲間に会えるのを楽しみにしています。


ハーバーの受付に置いていただきました!
The replica was placed before the reception of the harbor. Many people can see it!

 

女子は集まるだけで楽しそう
Girls seem to be enjoying just gathering.

 

出艇前のミーティング
Meeting before boarding.


空いた時間に日本のおもちゃで国際交流
International exchange with Japanese toys "KENDAMA" at the time they were available.