私は31歳から歯列矯正を始めました。(今は33歳)

I started orthodontic treatment when I was 31.

 (I'm now 33).

 

元々は並びは悪くなかったのですが、

歳を重ねるごとに歯並びが悪くなってきました。

I had regular teeth when I was young,

but as I got older they started to get worse.

 

大学病院で親知らずを3本抜いたり、

I got my three wisdom tooth pulled out at

university hospital,

 

上の歯茎に2本のボルトを打ち込んだり、

two bolts were driven into the upper gums,

 

なかなか刺激的な矯正生活でした。

My orthodontics was very taff.

 

歯列矯正を始めてから2年半程経ち、

ようやく今月終わりを迎える所だったのですが、

It's been two and a half years since I started

orthodontic treatment,and it was finally

coming to an end this month,

 

6月中旬ごろから何だか嚙み合わせが悪い感じが...

Since mid-June, I've had a bad feeling about 

my teeth bite...

 

歯医者さんによると、顎が下がって、

嚙み合わせが変わってしまったとのこと。

According to the densist, my jaw moveed 

and my teeth bite changed.

 

歯列矯正の終盤に顎が下がるのは

とても珍しいことらしいです。

It is very rare for the jaw to move at the

end of orthodontic treatment.

 

私の場合は、顎が動いたことにより、

オープンバイト※なる状態になってしまったそうです。

In my case, due to my jaw moving,
my teeth arrangement became in "open bite".

 

※オープンバイトとは、奥歯がカチンと当たったときに、

 前歯が噛みあわずに隙間があいている歯並びのこと

"Open bite" is the front teeth do not meet and

leaving a gap when the back teeth click together.

 

ということで、またしばらく矯正は続きそうです。

So, the orthodontic will continue for a while.