これは「最後の晩餐」でユダの後ろにヨハネを隠した方法と似ています。正確言えばこの「岩窟の聖母」は「最後の晩餐」より前に描かれているので、この絵画でレオナルド・ダ・ヴィンチはアイデアを試した可能性があります。もしかしたら、この立っている女性の向こう側に誰かを隠している可能性があります。誰が隠れているのでしょうか?

 

 何処かで、この赤い服を私は見たことがあります。これは「受胎告知」の大天使ガブリエルではないでしょうか?

 

      

 

This is similar to how John was hidden behind Judas in The Last Supper. To be precise, this "Virgin of the Rocks" was painted before the "Last Supper", so Leonardo da Vinci may have tried the idea in this painting. Maybe you're hiding someone behind this standing woman. Who is hiding? I have seen this red outfit somewhere. Isn't this the Archangel Gabriel of the "Annunciation"?


 向きが反対です。これもレオナルド・ダ・ヴィンチのいつもの作戦です。反対にすればいいのです。「アンギアーリの戦い」を反対の向きにしたことの応用です。

The orientation is opposite. This is also Leonardo da Vinci's usual strategy. I just have to reverse this image. The "Battle of Anghiari" was turned in the opposite direction. I just have to do the same.

 

     

 

私はいつもの様に大天使ガブリエルを切り抜き、岩窟の聖母に貼り合わせてみました。


As usual, I cut out Archangel Gabriel and pasted it on the Virgin of the Rocks.

 

       

 

         

 

 この様な画像になりました。

  あの「鳥の足」の様なガブリエルの足の位置も見事に合致します。

 

           

 

The image looks like this. The position of Gabriel's paw like that "bird's paw" also matches perfectly.


 女性も立っている姿です。後方の岩がこの女性の下半身に見えます。

 

     

 

A woman is also standing. The rock in the back fits this woman's lower body.

 私はこれで謎が解けたと満足していました。私は愚かでした。安易な考察をしてしまいました。「岩窟の聖母」のマリアの手は何を拒絶しているか、研究者の間で議論になっています。私の合成した画像を見ればその答えは直ぐにに分かります。私は有頂天になっていました。マリアは大天使ガブリエルの持つ「白い百合」を拒絶していたのです。それで謎を解いたように思い込み私は自分で自分を褒めていました。私は少し傲慢な気持ちになっていたのです。

 

            


I was happy that this solved the mystery. I was stupid. I have made an easy consideration. Researchers are debating what Mary's hand, "Virgin of the Rocks," rejects. The answer is immediately apparent when you look at my composited image. I was ecstatic. Maria had rejected the "white lily" of Archangel Gabriel. So I thought I had solved the mystery and I was complimenting myself. I was feeling a little arrogant.