自転車に乗れた! | 六月の虫のブログ

六月の虫のブログ

ブログの説明を入力します。

3月11日は、6歳の娘にとって特別な日になりました。


幼稚園から帰るとすぐに近くの運動公園に行きました。天気も快晴で暖かい!


二人で、壁打ちテニスを40分くらい楽しんだ後、車から自転車を降ろして練習開始。


自転車にまたがって、トン、トン、トンと両足で地面を蹴ってバランスを取るように言いました。


30分くらいこの練習をしたら、結構上手にバランスが取れてきました。そろそろかなと思ったら、本人がペダルをこいでみると言い出しました。


こぎ始めて、2、3メートル進んですぐにバランスを崩しました。これを数回繰り返したでしょうか・・・。


「もう少し遠くを見て」とアドバイスしたとたん、少しふらついてはいましたが真っ直ぐ進むようになりました。


私はその姿に感動、娘も「奇跡が起きたよ」ってうれしそう。


父親として、娘が自転車に乗れるようになった瞬間に立ち会えたことに感無量な思いです。


グッジョブ、モリー!


帰りの車の中で「一生懸命練習したら何でもできるようになるんだね。英語もしゃべれるようになるかなあ」と言う娘に、「もちろん」とうなずく父でした。



image.jpeg


The day of "March 11" became a special day for my 6-year-old daughter.


As soon as she came home from her kindergarten, I took her to the sports park near by. It was warm and nice out.


We played tennis, hitting a wall for about 40 minutes. After that I brought down her bike from my car for her to practice riding a bike.


I told her to sit on the saddle and kick the ground with both feet to move forward.


After she did this kicking practice for a half hour, she could move forward balancing well. Then she told me that she would try pedaling.


She pedaled her bike and moved 2 to 3 meters and stopped. She repeated that for a few times.


I advised her to lift her face up and look far. It was little shaky at the beginning but she could pedal her bike going forward.


I was moved by it and she said "a miracle does happen !" with a big smile.


Isn't it great to get to see your child to be able to ride a bike for the first time ?


Good job, Molly!


On the way back home in the car, she said "anyting can be possible if you try hard" and asked me "if I prancice hard, do you think I will be able to speak English ?". I told her "of course you can !".