Brazil x Chile - in paris | 湊ジュリアナ オフィシャルブログ「Lovely Days」Powered by Ameba

Brazil x Chile - in paris

BRAZIL x CHILEの試合を見る為に、フライトの時間を変更しました!
変更するのに追加料金が高い!!って思ったけど、でも試合を見ないと絶対後悔するなと思ってフライトを早めることにしました。

パリに着いて急いでタクシーに乗って、ホテルにチェックイン
荷物を置いて、そのまま雨の中バーを探しに。傘が壊れちゃったので、走って行きました!笑
試合がスタートする3分前に、レストランに入りました。でもメニューがフランス語で全然分かりませんでした。急いでレストランを変える事に。

大きめのスクリーンがあるバーに入りました。でも私は一人で試合を見に行っていたので、一番後ろの席に座ってくださいと言われました。実は私、目が悪くて、メガネを日本に忘れちゃったの。。。だから今まではサッカーを見るときはスクリーン前で見てたんだけど。
どうにかならないかなって思って周りを見てたら、前の方にグループでサッカーを見に来てた人たちがいて、席が一つ空いていたので思わず一緒に座っていいか聞きに行きました!彼らはチリを応援しに来たみたいなんだけど、是非一緒に見ようって言ってくれました。嬉しい!!

その後、集中してサッカー見れたのでよかった!他のチリの人みんな、真剣に試合を見てたよ。
この試合はタイトでした!チリ上手い!ドキドキ
I made a mistake on my flight time to go back to Paris and I had to pay an extra fee to change it so I get to watch Brazil against Chile.
It was a little bit pricy but I knew that If I dont watch it, I would regret it so I didn't think twice before paying the price. And when i thought, I am going to be able to watch the game and I had a smile on my face, I knew I did the right thing. lol
Arriving in Paris, I took the taxi to go to the hotel.
Dropped my stuff and ran in the rain to look for a good bar to watch the game.
The first bar I ran into was ok but the menu was all in french, and the service was bad. The guy was very rude and the tv screen was small too. So I left and went to a different bar that had this perfect huge tv screen, so I went in. But the problem was that I was alone. So they only had this seat at the back...and I didnt bring my glasses so i knew I would have a hard time to watch the game.
unsatisfied I looked around to see if i could find a better seat.
And I found this only one opened spot on the front.
So I approached to the group of people asking if that seat was available and if so, I could join then to watch the game.
Luckily was open so i sat there! They all were cheering to Chile. I was the only Brazilian at the bar lol
The funny thing was that I was sitting next to a hollywood movie star. I realized after I sat.
He came to talk to me but I was too busy watching the game that I couldnt give him that much attention.
If he was gonna talk about the game, it would be fine. But he was annoyingly talking about himself most of the time. It is really a bad timing to try to talk to me about anything else except soccer.
I had to tell him, hey I came here to watch the game because I love soccer and I am really trying to concentrate to watch it. (specially because the game was really tight! )
He was furious..but oh well, I just cant help it! soccer comes first in that case lol
{27445920-F218-4BCA-8CC1-54DC65913243:01}

PKでブラジルが3点入れて、チリが2点入れました。
胃が口から出そうなぐらい緊張してました。笑顔になれたり、緊張して涙が出たり、お祈りもしました。笑

ブラジルが最後決めた時、一人で叫んじゃいました!!!
バーに来てたみんなはチリの人。みんなに良い試合ありがとうって言って、お会計をして。ホテルのWi-Fiを使ってパパに電話するのに雨の中を急いで走ったり、途中から嬉しくてスキップしたりしてホテルに向かってました。

私の前にいた人もそんな感じで走ってました。すれ違って顔を見たらブラジル柄のサングラスをかけてました。ブラジル人?!って聞いてみたら、ポルトガル語で違うよ!フランス人だよ、でもブラジルに住んでたよ!って笑顔で答えてくれました。それから、ホテルの隣りのバーで乾杯する事に!
サッカー好きな人で、ずっとサッカーの話で盛り上がってました。気付いたらもう何時間も過ぎてました。彼も旅好きでブラジルやアルゼンチンなどに行ってて、ブラジルにはトータル2年住んでたみたい。私よりブラジルのいろんな場所を回ってて羨ましい!!
ブラジル人みたいなポルトガル語でびっくり。スラングまで使ってた!笑 本当に面白い方でした。

テンションが上がったまんまクラブに行って、また新しいお友達ができました。その中にはぺルーと日本のハーフの可愛い女の子がいました。ばりばり日本語でビックリしました。
パリで流してるヒップホップ、本当に良い感じでした!凄く好きな感じ。
ブラジルも勝ったし、最高な日でした。フライト変えて良かった!笑
Chile was really good, we went to the penalty kicks.
I was very nervous.Very serious.
I thought my heart was gonna come out from my mouth. lol
we scored 3 on the pk but i wasnt really sure if we were gonna win or not!
I hate that feeling.
I know I smiled.
I screamed.
Yelled.
I cried.
I prayed.
My emotions were going up and down.
After we scored the last one, I screamed super loud!!!
I couldnt help it!
I thanked my chile buddies who I watched the game with, payed the lamb I ate and ran back to the hotel all wet by the rain. I even skipped smily , all happy. I did not care that I was getting wet.
Some guy who was walking in front of me was basically doing the same thing as me .
I passed by him and he had brazil glasses on. so I asked him in portuguese, are you brazilian? he answered no. but i speak portuguese in portuguese.
So we decided to grab a drink to celebrate our victory.
he is a big fan of soccer the same way I am so we end up staying at the bar for hours talking and drinking. he spoke perfect portuguese.Even knew some brazilian slangs and musics.
He lived in brazil for two years. He also love traveling like i do.
It is funny how he knows more about different places about brazil then I do.So i was the one asking about brazil to him lol
After that we went out to a club. We made some new friends there too.
One of them were half japanese, half peruvian. She spoke perfect japanese and I thought that is so incredible for some reason.
I loved the hip hop songs they played at the club! It was reaaaally good! I loved it!
What a great day!!! Brazil won! I met some cool new people, I got to go out in Paris ! What more can I ask?!
I am soo glad I changed my flight ! lol

{A255794A-8536-44E2-B8DC-2ED576BB8C54:01}


{950F3893-0403-4258-B100-00C31BE5AC0D:01}


{CB842262-0F1A-4CFC-B177-D12E94D6005B:01}


Juliana Minato キスマーク

Instagram: julianaminato
twitter: juliana_minato
facebook:www.facebook.com/julianaofficial