チウイの誕生日 chuey bday | 湊ジュリアナ オフィシャルブログ「Lovely Days」Powered by Ameba

チウイの誕生日 chuey bday

9月12日は私のベイビー、チウイの誕生日でした。
4歳になったチウイ!!!あーなんだか早い!!
チウイはね、特別なチワワなの!
普通のチワワよりぜんぜん大きい!5キロとか?笑
性格もチワワらしくないし、
チワワじゃないんじゃない?ってよく言われます。 
だからなのか、ペットショップにずっといて、
飼い主さんがなかなか現れなかったの!

私はペットショップへよく遊びに行くんだけど、
チウイは7ヶ月間ペットショップにいて、
私が遊びに行くたびに遊んでました。 
最初は元気だったかわいいチウイ、
でも、時間が過ぎて行くたびに元気が無くなっちゃって、
ついには、その時の月末まで飼い主さんが現れなかったら
お店から出されちゃうって聞いて、それが頭に残って、
毎日チウイの事を考えるようになりました。

月末に近づいてきて、
ペットショップにチウイがまだ居るのかなって見に行ったら、
ショボーンっとケージの角でうつむいてました。
お店の人と話してみたら、
やっぱり大きいチワワだからチワワじゃないでしょって
お客さんによく言われちゃうんですよって聞いて、
その話を聞いて、迷わずチウイの飼い主になる事にしました!!

その時の写真!ちょっと写真のクォーリティーが悪いけど!笑
09/12 was my baby boy Chuey's birthday!! He is four now! It is a long story but I have to write about it! He is a big Chihuahua with 5kg but with a personality totally different with other chihuahua. So that is why he was at the pet shop for seven month cuz nobody wanted a ''big'' chihuahua. I always went to pet shops cuz I love dogs and used to play with Chuey. He was a happy puppy but after months being there he started to looked depressed. The store put a date on the cage letting people know that if nobody buys him by that date, they would have to get ''rid of him''. Since I saw that, I started to think of him everyday. So I went to the store a day before the issued date, and Chuey was still there. So I decided to buy him that day.

photo:03

チウイが家族になってから
実家を出て、ペットが大丈夫なマンションに引っ越しました。
I know it was an impulsive action, my parents got mad at me at first because the place that we used to live did not allowed to have dogs, so I moved out to a new place near my parents house.
photo:05

それからチウイとの生活がはじまりました。
Then, our everyday life started!!
photo:06

最初は恐がりだったのに、どんどんやんちゃになっちゃって大変だったけど、
チウイと一緒にいることで、私もいろいろ学べたし、成長できたし、
今は本当に最高な友達になりました!
He was a depressed dog scared of everything. But later on he was a little rebel but slowly we started to get along and I have learned and grown a lot with that midget! (I know he is not that small but that is how I call him ^^ )
He turned out to be my best friend!

photo:07

可愛すぎて、どうしてもいたずらしたくなる!!笑
He is too cute that it is hard for me to leave him alone!photo:09

友達でもある私の大事なボーイ!
My friend my little boy!!
photo:08

こうやって、チウイがグッスリ寝てるところを毎日ずっとみつめちゃいます。
そして、静かになった時、ふと、チウイがいてくれて本当に私は幸せだなって思ったりするんだ
It is so peaceful to see him sleep like this everyday! Meanwhile, in quite times, I thank God that he is with me and I feel so blessed for having him!
photo:10

携帯にはチウイばっかり!
いつでもいっぱい写真を撮っちゃうんだ!
I just can't stop taking his pictures!!
photo:02

今のチウイはとっても良い子になりました。
私と似てるところもいろいろみえてきたよ。

最初は無表情だったチウイが
少しずつハッピーな表情を見せてくれて
今では毎日笑顔!
逆に私が元気ない日に元気をくれます!
Recently I really feel like we are pretty alike in so many ways. And he has grown so much! He is such a good and happy boy! When I bought him, I could not see much expression on his face that made me so worried.. but now, he is the one who cheers me up on my bad days!! lol
photo:04

私の人生に現れてくれてありがとう!!
私の人生でチウイが現れた事は私にとってベストハプニングです!
こうやってチウイと毎日いれられる私は幸せです!! 
4歳!おめでとう!^^ こ
れからもずっと私のチウイでいてね!!
Sneaky Chuey!! He made me fall in love with him! lol I am so thankful our life came together this way. and you are definitely one of the best thing that happened in my life! I am a lucky mommy to be able to spend my every day with you! Happy birthday my midget!!! Today..tomorrow.. always... you and I ^^
photo:01

Juliana Minatoキスマーク