(4週)

4 weeks

妊娠が分かってから、やはり体にいいものを食べるように気をつけるようになりました。

Since I discovered I was pregnant, I'm trying hard to make sure I eat things good for me.


・・・・・と言っても特別いいものではなくて、野菜を増やして、レバーを食べたり、インスタントを避けて作ったものを、という程度ですが。

あ、あとカルシウムウエハースと鉄分ウエハースと妊婦用サプリも欠かしてません。

実は妊婦用サプリがかなり栄養素をカバーするのでウエハースは必須ではなかったりするのですが・・・・気持ち、気持ち。

Which in my case, means nothing too special, eating more veggies, eating liver, avoiding instant foods, etc.

Oh, I also eat wafers fortified with calcium and iron and prenatal vitamins.
Actually, prenatal vitamins cover a lot of the vitamins and probably don't need the wafers but.. it's the thought that counts, right?




ちょっと前にスーパーで安売りだったので買ってみたインスタント焼きソバは、

作って、一口食べて残りは夫に食べてもらいました。

一口食べてみたい!という衝動は抑えられませんでした。笑

I bought some instant noodles that were on sale a little while ago. But, I only ate one bite and gave the rest to my husband.

I wasn't able to overcome the feeling that "I want to eat at least one bite!!"


今頃赤ちゃんは新しい組織をどんどん作っている段階です。

一分に一万個以上もの細胞が増加していってるらしいです。

がんばれ、がんばれ!

My baby is now making new tissues all the time. Every minute it makes over 10,000 cells.

Go baby go!