問題1 次の英文の_にはいる適当な語を[ ]内から選んで書きなさい。
(1)Masao always ___ to school at 8:30 [come,comes,coming,tocome]
<神奈川県>
(2)___ ___there a Japanese school in London?
[Are,Is, Do,Does ]
Yes, there is. <徳島県>
(3)___ ___ they speak English in Canada?
[Be,Are,Do,Does]
問題2 次の各組の英文がほぼ同じ意味になるように_に適当な語を書きなさい。
(1) How many students do you have in your class?
How many students are ___ in your class? <奈良県>
(2)In Canada there are a lot of beautiful mountains and lakes.
Canada ___ a lot of beautiful mountains and lakes. <奈良県>
問題3 次の( )内の語句を並べかえて、日本文にあう英文を完成させなさい。
ただし、(2)は1語補って書くこと。
(1)図書館へ行く道を知っていますか。 <島根県>
(to,you,know,the,way,do) the library?
_____________________ the library?
(2)私たちの国には、美しい湖がたくさんあります。 <広島県>
Our (beautiful,contry,lot,lakes,of, a)
Our _____________________.
問題4 次の日本語を英語になおしなさい。
(1)私の父は月曜日から金曜日まで働きます。 <愛知県>
(2)あの公園は連日すごい人出です。 <佐賀県>
解答
問題1
(1)come (2)Is (3)Do
問題2
(1)there (2)has
問題3
(1)Do you know the way to
(2)country has a lot of beautiful lakes
問題4
(1)My father works from Manday to Friday.
(2)A lot of people visit the(that) park every day.
長沢式英語ミルミル上達法 はじめての英語—はじめて学ぶ人から高校受験まで原点からの総ざらい 長沢 寿夫