問題1 次の英文の_にはいる適当な語を[  ]内から選んで書きなさい。

 

(1)Masao always ___ to school at 8:30  [come,comes,coming,tocome]

   <神奈川県>  

 

(2)___ ___there a Japanese school in London?

 

        [Are,Is, Do,Does ]

 

        Yes, there is.  <徳島県>

 

(3)___ ___ they speak English in Canada?

 

        [Be,Are,Do,Does]  

 

 

問題2 次の各組の英文がほぼ同じ意味になるように_に適当な語を書きなさい。

 

(1) How many students do you have in your class?

 

           How many students are ___ in your class?  <奈良県>

 

(2)In Canada there are a lot of beautiful mountains and lakes.

 

        Canada ___  a lot of beautiful mountains and lakes. <奈良県>

 

問題3 次の( )内の語句を並べかえて、日本文にあう英文を完成させなさい。

 

    ただし、(2)は1語補って書くこと。

 

(1)図書館へ行く道を知っていますか。 <島根県>

 

  (to,you,know,the,way,do) the library?

 

   _____________________ the library?

 

(2)私たちの国には、美しい湖がたくさんあります。  <広島県>

 

   Our (beautiful,contry,lot,lakes,of, a)

 

        Our _____________________.

 

問題4 次の日本語を英語になおしなさい。

 

(1)私の父は月曜日から金曜日まで働きます。  <愛知県>

 

 

(2)あの公園は連日すごい人出です。 <佐賀県>

 

 

解答

 

問題1

 

(1)come   (2)Is   (3)Do

 

問題2

 

(1)there   (2)has

 

問題3

 

(1)Do you know the way to

 

(2)country has a lot of beautiful lakes

 

問題4 

 

(1)My father works from Manday to Friday. 

 

(2)A lot of people visit the(that) park every day.

 

 

 

長沢式英語ミルミル上達法 はじめての英語—はじめて学ぶ人から高校受験まで原点からの総ざらい 長沢 寿夫