初心者向けの英会話表現を以下にまとめました。

"I have a cat. Do you have any pets? Let's go to the park and play. What do you like to eat? I like pizza. Can we have dinner together? How was your day? Mine was good. What's your favorite color? Mine is blue. Where do you live? I live near the beach. What time do you wake up? I wake up at 7 AM. Let's watch a movie. Do you understand? Yes, I understand. I want to learn English. Can you help me? Sure, I can help. Thank you! You're welcome. Goodbye! See you later!"

 

初心者向けの日本語での英会話表現を以下にまとめました。

「私は猫を飼っています。あなたはペットを飼っていますか?公園に行って遊びましょう。何が好きですか?私はピザが好きです。一緒に夕食をとりませんか?今日はどうでしたか?私の方は良かったです。好きな色は何ですか?私は青です。どこに住んでいますか?私はビーチの近くに住んでいます。何時に起きますか?私は朝7時に起きます。映画を観ましょう。分かりますか?はい、分かります。英語を学びたいです。手伝ってもらえますか?もちろん、手伝います。ありがとう!どういたしまして。さようなら!またね!」

 

短文でまとめた初心者向けの英会話表現です。

"I like music. Do you like music too? Let's go to a cafe and listen to some songs. What's your favorite genre? I enjoy pop and rock. Where are you from? I'm from Tokyo. Nice to meet you! How's the weather today? It's sunny. Do you have siblings? I have a brother. What do you do for fun? I like reading and playing sports. Can we be friends? Sure, I'd love that. What's your phone number? I'll give you a call. See you soon!"

 

もちろんです!以下は、同じ内容を日本語でまとめた初心者向けの短文です。

「私は音楽が好きです。あなたも音楽が好きですか?一緒にカフェに行って、いくつかの曲を聴きましょう。好きなジャンルは何ですか?私はポップとロックが好きです。どこから来ましたか?私は東京出身です。はじめまして!今日の天気はどうですか?晴れています。兄弟姉妹はいますか?私には兄がいます。趣味は何ですか?読書とスポーツが好きです。友達になりませんか?もちろん、嬉しいです。電話番号は何ですか?かけ直しますね。では、またね!」

 

中学英語でこんなにペラペラ 西村式英会話ホイホイ上達法