This is from JKILC

 

I had a class with Ms. C today. The weather was good in the morning晴れbut it rained hard in the afternoon雨雷

 

We had a great time talking about different things during our free talk. Then we had two special lessons for additional knowledge.


As always, we ate a lot of Filipino food during our breaks. She is vegetarian so she really enjoyed the vegetable and the special dish served on the table. Our discussions run simultaneously until the end of the class.

 

 She is well prepared for each lesson. She already made a researchサーチfor the meaning of the unfamiliar ??words on the article before the class that’s why we had a lot of time to practice her speaking skills. She’s very eager in learning the language and she always make sure that she fully understood each paragraphFAX before we proceed to the next. She also became more confident in speaking English. She had stepped out of her comfort zone and it's a really great thing!

 

 

こんばんは!

JKILCです。

 

今日はCさんとレッスンがありました。朝の天気は良かった晴れですが、午後には大雨雨雷でした。

 

フリートークの間中、私たちは様々なことについて話すとても良い時間を過ごし、

その後、知識を増やすための特別レッスンを2コマ行いました。

 

いつも通り、私たちは休憩の間たくさんのフィリピン料理を食べました。Cさんはベジタリアンなので、出された野菜と特別な料理をとても楽しまれました。私たちのディスカッションは授業の終わり時間まで一緒に続きました。

 

Cさんはそれぞれのレッスンのための準備がよくできておられました。Cさんは記事に載っている知らない単語??の意味を事前に調べてサーチらっしゃったので、Cさんの発音能力の練習に多く時間を取れました。Cさんは英語を学ぶことに熱意があり、それぞれの段落メールを確実に理解してから次に進みました。Cさんは、スピーキングにもより自信をつけられました。Cさんは自分の殻を破られました。それはとても良いことです。