Good Evening

This is from JKILC

 

Today is supposed to be my last class with Ms. C. Rather than having one day class, the student decided to go out for sightseeing グラサン鏡. Fortunately, we still had a wonderful time together in spite of the terrible weather 雷雨

 

Our first dropped was in Intramuros, Manila. However, due to the heavy rain  雨 we weren’t able to get off the 車  We turned around the entire place by car and just enjoyed looking at the Hispanic Era buildings. 

 

Secondly, we went to the National Museum学校. We really had a great time to look around the Museum and to discuss many things. It’s not just the history of the Philippines that she learned but it also gives her chance to share things about Japanese history. 

 

Lastly, we went to the Mall of Asia (MOA), one of the the famous malls in the Philippines. We ate our lunch in a Filipino Buffet restaurant (Cabalen). She enjoyed taking pictures カメラof the Filipino dishes and trying to taste it. It’s really a great thing that she learned a lot through her experience. 

 

She was also able to know some of the Filipino habits and traditions. After eating, we went to Hypermarket to buy Souvenirs.

 

Indeed, she enjoyed buying different Filipino delicacies and I also showed her some Filipino fruitsスイカバナナ and vegetablesいちご that she might not seen yet. 

 

We talked spontaneously until her Sayonara party at night バイバイ. I felt so happy that she had a great time and she’s willing to study again in the Philippines. One of the great things that I noticed is that her success in building her confidence in speaking English Naturally.

 

 

こんばんは

JKILCです

 

今日はCさんとの最後のレッスンをすることになっていたのですが、生徒様は、1日授業をするより、観光に出かけることを決定されました。グラサン鏡天気が良くないにもかかわらず、幸運にも素敵な時間を過ごせました。雷雨

 

 

私たちが最初に立ち寄った場所は、ManilaのIntramurosでした。しかしながら、激しい雨のため、傘を降りることができませんでした。私たちは、車で場所全体を周り、ヒスパニック時代の建造物を見て楽しみました。

 

次に、私たちは国立博物館に行きました。学校 博物館を見て周り、様々なものについて話、とても良い時間を過ごせました。フィリピンの歴史について学ぶだけでなく彼女に日本の歴史に関係あることを共有する機会を与えてくれました。

 

最後に、私たちはフィリピンでもっとも有名なモールの一つであるMall of Asia (MOA) に行きました。 私たちはフィリピンビュッフェレストラン(Cabalen)で昼食を取りました。Cさんはフィリピン料理の写真カメラを撮るのを楽しみ、召し上がりになりました。Cさんが多くの経験を通して学ばれたのは本当にとても良い事です。

 

彼女はいくつかのフィリピンの習慣と伝統も知ることができました。食後、私たちはハイパーマーケットに贈り物を買いに行きました。

 

Cさんはフィリピンの珍味を買うことを確かに楽しんでおられました。そして、私もまた、Cさんに未だ見たことないであろうフィリピンの果物スイカバナナと野菜いちごを見せました。

 

私たちは、Cさんの夜のさよならパーティーバイバイまでのびのびと会話しました。私は、Cさんがとても良い時間を過ごされたことと、是非もう一度フィリピンで勉強したいとおっしゃってくださることに、とても幸せを感じました。私が気づいた良いことの一つは、Cさんが英語を自然に話す自信をつけることに成功されたことです。