寝る前にひとさじ飲むと内臓によく、また、歯みがきや目薬にも使えるのです。

ただし、これから書くハチミツは、ブドウ糖や果糖を加えた「加糖はちみつ」、

水分を飛ばすために加熱した「加熱はちみつ」ではない、

純粋な生はちみつについての話です。

🐝🍯飛び出すハート👀👄🦷🦴🉐💯💖🐝🍯飛び出すハート​​​​​​​👀👄🦷🦴🉐💯💖

KJV-Isaiah/イザヤ書7:15 下差し【多分,主イエスの子ども時代の事】
Butter and honey shall he eat,
that he may know to refuse the evil, and choose the good.
災いを退け、幸いを選ぶことを知るようになるまで
彼は凝乳と蜂蜜を食べ物とする。🍯🧈
KJV-Proverbs/箴言16:24
Pleasant words [are as] an honeycomb,
sweet to the soul, and health to the bones.
親切な言葉は蜜の滴り。
魂に甘く、骨を癒す。
KJV-Psalms/詩篇81:16
He should have fed them also with the finest of the wheat;
and with honey out of the rock should I have satisfied thee.
主は民を最良の小麦で養ってくださる。
「わたしは岩から蜜を滴らせてあなたを飽かせるであろう。」
119:103 
How sweet are thy words unto my taste!
[yea, sweeter] than honey to my mouth!
あなたのみことばは、私の上あごに、なんと甘いことでしょう。
蜜よりも私の口に甘いのです。
KJV-Song of Solomon/雅歌4:11
Thy lips, O [my] spouse, drop [as] the honeycomb;
honey and milk [are] under thy tongue;
and the smell of thy garments [is] like the smell of Lebanon.
わが花嫁よ、あなたのくちびるは甘露をしたたらせ、
あなたの舌の下には、蜜と乳とがある。
あなたの衣のかおりはレバノンのかおりのようだ。
KJV-1 Samuel/サムエル記上14:25
And all [they of] the land came to a wood;
and there was honey upon the ground.
この地方一帯では、森に入りさえすれば、
地面に蜜があった。
KJV-Ezekiel/エゼキエル書27:17
Judah, and the land of Israel,
they [were] thy merchants;
they traded in thy market wheat of Minnith,
and Pannag, and honey, and oil, and balm.
ユダとイスラエルの地は、
あなたと取引し、
麦、オリブ、いちじく、蜜、油、および乳香をもって、
あなたの商品と交換した。
Hallelujah🙌アアメンお願い

Matthewマタイによる福音書 3:4 

And the same John had his raiment of camel's hair, 

and a leathern girdle about his loins; 

and his meat was locusts and wild honey.

このヨハネは、らくだの毛衣を着て、

腰に皮の帯をしめており、

彼の食物はいなごと野蜜であった。

KJV-Ezekiel/エゼキエル書20:6
In the day [that] I lifted up mine hand unto them,
to bring them forth of the land of Egypt into a land that
I had espied for them, flowing with milk and honey,
which [is] the glory of all lands:
その日にわたしは彼らに誓って、
エジプトの地から彼らを導き出し、
わたしが彼らのために探り求めた乳と蜜との流れる地、
全地の中で最もすばらしい所へ行かせると言った。
KJV-Deuteronomy申命記 6:2-3
That thou mightest fear the LORD thy God,
to keep all his statutes and his commandments,
which I command thee,
thou, and thy son, and thy son's son,
all the days of thy life;
and that thy days may be prolonged.
これはあなたが子や孫と共に、
あなたの生きながらえる日の間、
つねにあなたの神、主を恐れて、
わたしが命じるもろもろの定めと、
命令とを守らせるため、
またあなたが長く命を保つことのできるためである。
Hear therefore, O Israel, and observe to do it;
that it may be well with thee,
and that ye may increase mightily,
as the LORD God of thy fathers hath promised thee,
in the land that floweth with milk and honey.
それゆえ、イスラエルよ、聞いて、それを守り行え。
そうすれば、あなたはさいわいを得、
あなたの先祖の神、主があなたに言われたように、
乳と蜜の流れる国で、
あなたの数は大いに増すであろう。

Hallelujah🙌アアメンお願い主を讃美する👏💯🙇‍♀️

啓示録10:9-10 そこで、わたしは御使いの所に行き、

その小さな巻物を下さいと彼に言った。

すると、彼はわたしに言われた、

「それを取って食べ尽くしなさい。

   それはあなたの腹を苦くするが、あなたの口には蜜のように甘い」。

わたしはその小さな巻物を、御使いの手から受け取り、それを食べ尽くした。

すると、それはわたしの口には蜜のように甘かった。

それを食べてしまうと、わたしの腹は苦くなった。

エゼキエル書3:1-3 

彼はわたしに言われた。

「人の子よ、あなたに与えられたものを食べなさい。

 この巻物を食べ、行ってイスラエルの家に語りなさい」。

そこでわたしが口を開くと、彼はわたしにその巻物を食べさせた。
そして彼はわたしに言われた、
「人の子よ、わたしがあなたに与えるこの巻物を食べ、
 これであなたの腹を満たしなさい」。
 わたしがそれを食べると、
 それはわたしの口に甘いこと蜜のようであった。
m( _ _ )m¯✍️(◔◡◔)(❤️ ω ❤️)

炎食物がわたしたちを神に推奨するのではない👑📖🩸

コリント人への第一の手紙8:8

しかし、食物がわたしたちを神に推奨するのではありません.

わたしたちが食べなくても欠けることはなく、

食べても満ちることはありません。

Hallelujah 🙌アアメンお願い🙇‍♀️