帰国しました! i GOT BACK TO JAPAN. ニューヨークリポート 01 | Vocalist SETSUKO KIDA

Vocalist SETSUKO KIDA

私は甲状腺種切除手術によってファルセット(裏声)を失ってしまった事がきっかけで Jazz Vocalist になったのです。
手術の後、13年間も歌えませんでしたが、New York留学が私の人生を変えて、今もNew Yorkとつながりながら学び続けています。

ようやく昨日夜日本に戻りましたが
実は飛行機のトラブルでシアトルに足止めされて帰国が丸1日遅れました。
Finally I got back to Japan yesterday night but the airplane engine trouble was to delay my way to home so I was forced to stay in Seattle all day long. 爆弾

ホテルにつくまで、ついてからの新たなチケットの確保は全て自分自身でせねばならす夜中までかかり大変でした。

It took a long time till at midnight to get to the hotel and also rebook our flights by ourselves. It was really tough.

$jazzbossaloverのブログ


ニューヨークでの話はこれから徐々に、
でも
とりあえずこの事故でまたまた二人の可愛い女性 まこさん、みゆきさんと知り合えました。ラッキーチョキ

I will talk about New York trip at this time little by little.
But I was very lucky to be able to meet two pretty young women Mako & Miyuki with this accident by chance.

3人で近くの Dennys に行きました。
We got together for food and drink at Denny's nearby the hotel.べーっだ!



$jazzbossaloverのブログ


$jazzbossaloverのブログ

まさに「 縁は異なもの 」でした!!
サラ・ボーンで。。。
That's just like " What a difference day made ".
Listen to Sarah Vaughan's version.音譜



翌日は、こんなコンチネンタルブレックファーストを楽しみました。
We enjoyed eating a continental breakfast like this at the morning of the following day.


$jazzbossaloverのブログ

$jazzbossaloverのブログ

あわや、2日間のシアトル滞在となるところでした。
結果、シアトル~成田(東京)~関空 でしたが、
実は他に提示されたのは、なななんと シアトル~ロサンジェルス~ホノルル~関空 でした!

It was very close to two days stopping in Seattle.
As a result, I got back to Kansai airport from Seattle flying via Tokyo( Narita )
but yet ,believe it or not,
No kidding??
the fact that first, they responded to us was " by way of flying via Los Angels and Honolulu "!?

DELTA での旅でしたが、成田からは JAL で無事帰りました。
ほんとにお疲れ様でした。目

It was almost by Delta but at the very end of this was by JAL .
We got back safe.
Yes, it was a great job for us!!!

$jazzbossaloverのブログ

$jazzbossaloverのブログ


$jazzbossaloverのブログ



旅といえば、これ「 ルート66 」!!
ダイアナクラールとナタリーコールのデュエットで。
Speaking of the trip....it is " Route 66 ".
Listen to a duet with Diana Krall & Natalie Cole.






アンフォゲッタブル/ナタリー・コール

¥1,785
Amazon.co.jp

ペタしてね