シーズン中、一番僕にとって特別な瞬間は8月8日のホームでの京都戦。ファンのみなさんがジェイの日と名付けた日。結果は3-3の引き分けでしたが、その日は丁度僕の息子と兄と妻の三人が観に来ていました。キャリア初のハットトリックを達成出来て、家族に捧げられてうれしかった!



シーズンもあと10試合になった時期、チーム内ではすこし福岡のペースにプレッシャーを感じている雰囲気が感じ取れていた。しかし名波監督やスタッフはそのプレッシャーにうまく対応していたと思う。試合の内容は良かったですが、ミスも多い試合もありました。しかしチームはお互いを助け合うプレーを続けて、勝ち続けた。大宮に追いつく希望も捨てていませんでした。ホームでの大宮戦に勝っていたら、J2優勝できていたかもしれない。



個人的には、福岡からのプレッシャー嫌いではなかった。毎試合がビッグゲームで、そういう時こそ僕がゴールを決めてチームを引っ張らないといけない。2014年シーズンJ1に上がれなかった悔しさがチーム全体のいいプレーにつながったと思う。

ヴェルディ戦、チームの調子はすごく良かった。僕は残念なことに開始5分で怪我をしてしまい、ましては一発レッドにPK。悪い雰囲気が漂う中、カミックがPKセーブ!これに乗ったチーム、終わってみれば3-0!チームは僕と森下選手に勝ち星を捧げてくれました。嬉しかったです。

J1昇格がかかっている最終戦、僕は筋肉損傷でヴェルディ戦以来ボールを蹴っていなかった。試合前日まで怪我の完治が微妙でしたけど、正直足が折れていても試合は出ていたと思う。

名波監督とチームと話し、試合に出ることを決めました。試合前のウォームアップもできませんでした。試合前半、チームはいいプレーをしていたと思う。しかし前半終了前、ヘディングの競り合いで着地した時に、僕のシーズンは終わったと分かった。

ハーフタイム中、僕はチームを助けたいのにできない悔しさで涙を流していました。僕が残りできることは声でチームを応援すること。名波監督も刺激的なハーフタイムトークをしてチームを後半ピッチに送り出した。

後半、素晴らしい時間帯に伊野波選手がゴール!ベンチで福岡戦のスコアを何回もチェックしていました。伊野波選手がゴール決めた時、福岡戦のスコアは1-1!しかし五分後チェックしたら4-1!?大分がゴールを決めた時でも僕はまだ終わりではないと信じていました。試合終了2分前、小林選手のゴール!J1昇格!一生忘れない1日です。

シーズン目標:

昇格 ☑
15ゴール ☑

お疲れ様でした!





Special moment
My favourite moment of the season was the day I scored my 1st career hatrick it was a 8-8-2015 so the club done a JAY DAY which was nice , my son flew over with my brother and of course my wife was there I'm so happy that I could dedicate the hatrick to them

So as we reached the last 10 games of the season you could some tension and pressure mounting on the squad but Nanami and staff always created an atmosphere which made you kind of forget what was at stake. We was playing well still making mistakes but everyone was playing and working hard for each other. Fukuoka was playing really well also they were really pushing us to get wins but we were in control as we were ahead I even started thinking we could catch omiya and if we beat them at home we probably would of.

From a personal pov I was really enjoying the pressure I love big games and big moments so I felt I had to be the one to stand up and really lead by example which I was relishing. Every player was really working hard and I think that the disappointment from the previous season was spurring them on.
Tokyo verde came and we felt very good sadly I got injured after 5 mins then we got a red card and we looked doomed, then kamik saved the penalty and that team spirit I was talking about all year kicked in and we won 0-3 it was magical after the game my teammates dedicated that win to me and shun which was touching.

So it all came down to the last game and I was really down because I hadn't kicked a ball since that Verde game as I had a grade 1-2 tear in my calf so it was just treatment for me but I desperately wanted to play tbh that day I would have played with a broken leg!
I spoke with Nanami and my teammates and we all decided that I would try. I didn't even warm up with the team it was just a case of going through the pain to try and help my team. It was a great game I thought we started quite well both teams had chances, towards the end of the half I jumped and as I landed I felt my calf go I knew that was my season over.
I got in at half time and I couldn't help but feel emotional the tears were streaming mainly because I just wanted to win and felt helpless but I quickly had to forget the personal stuff and try help the team and the only way I could do that was with my voice so I was just filling the players heads with confidence and belief and of course Nanami gave a very inspiring team talk.
We we scored I was delighted for the boys it was a great start just what we needed Ino scored his first goal and what a time to do so... I was on the bench with my phone keeping an eye on the Fukuoka game I see Gifu equalise and I was buzzing we was winning and they were drawing! Perfect! But then 5 mins later Fukuoka were winning 1-4 I couldn't believe it then Oita equalised I was disappointed but I was positive as I know a lot of goals are conceded in extra time in Japan.
Kick-off down the side cross Yuki was there to control and finish.... We did it!
Amazing day. My first thoughts was ' we always do it the hard way '.

Season targets

Promotion ☑
15 Goals ☑
Work done