By courtesy of Kouichi Chiba, much appreciated.
I took this pic of one of his masterpieces at his Train Compartment Gallery on Christmas Day, 2022.

とても素敵な空間を分けていただいた。心から感謝しています。どうもありがとうございました。

 

 

 

夢が

「かなわないもの」

として定義づけられるとき

それは、決して成就しないわけだから

最も高邁な到達点ということになる。

 

かなわないから

生涯をかけて追いかける目標となって、

届かないから

最後まで余すところなく努力をかさね

進化が続く。

 

人生は過程だ。

だから私は、時々切なくなっても、

かなわないものが好きです。

 

 

 

When a dream is defined as

"Unattainable"

it says, " I never achieve that goal,"

I say then,

it should be "The highest ideal point to go."

 

Because it is impossible,

it must become my noble, lifetime task.

Because it is never within reach,

I need to keep making sublime efforts till the end.

 

What it would bring to me is continuous development.

 

The process is very my life itself.

That's why I love something further away from me,

even when I think of my fragile heart.