LYRICIST LOUNGE vol.7 -SMORKING GUN- | ISH-ONEオフィシャルブログ「DAYZ OF STREET HOPER」Powered by Ameba


WHAT'S GOOD!?

金曜日~~~ニコニコ

皆さんご予定は?

今日のLYRICIST LOUNGEはJADAKISSの最新作から

「SMORKING GUN」


アメリカの社会問題となってるDV、シングルマザー、貧困、性的暴行
に苦しむ女性にJADAからのメッセージ。


You're the only one I love
The only man I know that I can trust
And if I ever should need you
I know you'll come ready to kill
With a smoking gun
With a smoking gun


Yo, shorty is courageous, going through the stages
Of where her body is more mature than her age is
Far from the daddy's little girl type
Can't even imagine what her world's like
It all started off from a young'n
Stepfather used to touch her and she couldn't say nothing
The more she in held to the pain, it kept coming
Eventually, it scarred for life as a woman
And then he just kept touching her
Inside, that was crushing her
I got something to discuss with her
I'm coming with the tech and the muffler


[Chorus]


Yo, now she really stressed bad, baby by her step dad
Her and little man all alone up in West Ham
Tough road and without a car, it's a tough walk
Worst part about it is her mom think is her fault
Word get around yall, you know how the town talk
Babygirl is innocent, labeled her a town whore
Suicidal thoughts on her mind, even now more
First the abuse, now she gotta raise her child poor
And that's why I feel for you
That's why I'm ready to kill for you
That's a black girl lost for you
Call me, I'll come through and let it off for you (Blaow)

[Chorus]


Yo, it ain't your fault boo, I'm always here for you to talk to
Hold your head high when you walk though
Sometimes the devil's temptation will force you
But one thing about the lord, he'll never cross you
Look at all the bad things that they tried to do to you
And you still queen of the earth and you're beautiful
Everything happens for a reason
If you ever need me, call me, I'm coming through squeezing (Blaow)



[Chorus]



訳:


貴方だけが私の愛する人
私が信頼できるただ一人の男
私が助けを必要としてるときは必ず来てくれる
煙る銃と共に
煙る銃と共に


その子は勇敢にステージに上がる
そこでは彼女の身体は実際の年より大人に見える
"パパのいい子"ってタイプからは程遠い
彼女の世界はどうなってるのか想像も付かない
それはすべて若い頃からはじまった
義理の父親が彼女に触れても何も言えなかった
苦しみを堪えるほどに痛みは増して
ついには女性としての人生そのものに傷を負った
でもやつは触るのをやめなかった
それが彼女の内面をどれほど傷つけたか
彼女とつける話があるんだ
サイレンサー付きのマシンガンを持って行くよ


貴方だけが私の愛する人
私が信頼できるただ一人の男
私が助けを必要としてるときは必ず来てくれる
煙る銃と共に
煙る銃と共に


彼女は義父の子供を持ったストレスで参ってる
彼女とまだ小さなガキはウェストハムで寂しく過ごす
この荒い道を車がないから歩くのもハード
最悪なのは彼女の母親までも彼女のせいだと思ってること
町のやつらのことさ噂話は早く回る 
彼女は純粋なのに町のやつらは売女のレッテルを張る
今もなお自殺の考えが脳裏をよぎる
最初は虐待で今は極貧の中で子供を育てなければならない
だから俺は分かるよ
だから俺が行くべきなんだ
迷える女性のために
呼んでくれすぐに行って取り除いてあげるよ


貴方だけが私の愛する人
私が信頼できるただ一人の男
私が助けを必要としてるときは必ず来てくれる
煙る銃と共に
煙る銃と共に


君のせいじゃないよ 俺はいつもここにいて話を聞くよ
歩くときは顔を上げて 時に悪魔の誘惑が君に迫りくるから
でもひとつだけ確かなのは神様は君を裏切ったりしない
彼らが君にしたすべてのことから目を背けずに
君はいつだってこの母なる星のクイーン 君は美しい
起こること全てに意味がある
君が必要とするなら駆けつけてやっちまうよ


貴方だけが私の愛する人
私が信頼できるただ一人の男
私が助けを必要としてるときは必ず来てくれる
煙る銃と共に
煙る銃と共に


こういうテーマいいね。
アルバムの中でかなり好きな曲です。

ISH-ONE blog...DAYZ OF STREET HOPER
 


ONE

http://www.myspace.com/jpstreethop