Dear, I fear we're facing a problem
you love me no longer, I know
and maybe there is nothing
that I can do to make you do

ねぇどうしちゃったんだろう
あなたの心が私から離れたみたい
もう一度愛してもらえるためにできることなんて、もう多分ひとつもない

Mama tells me I shouldn't bother
that I ought just stick to another man
a man that surely deserves me
but I think you do!

ママは言うの
諦めて他の男の人を探せばって
きっとわたしにお似合いのひとが見つかるからって
でもそれがあなたなの!

So I cry, and I pray and I beg

だからわたしは泣いて
ひざまずいて
お祈りするわ

Love me love me
say that you love me
fool me fool me
go on and fool me

わたしを愛して
愛してるって言って
嘘でもいいから
そのまま嘘を続けて

love me love me
pretend that you love me
lead me lead me
just say that you need me

わたしを愛して
わたしを騙して
わたしの手を握って
好きって言うだけでいいから

So I cried, and I begged for you to
Love me love me
say that you love me
lead me lead me
just say that you need me
I can't care about anything but you

だからわたしは泣いてお祈りしたの
わたしを愛して
愛してるって言って
わたしの手を握って
好きって言うだけでいいから
もうわたしはあなたのこと以外考えられない

Lately I have desperately pondered,
spent my nights awake and I wonder
what I could have done in another way
to make you stay

この頃ずっと頭から離れないの
一睡もせずに考えてしまう
わたしに何ができたんだろうって
あなたが行ってしまわないように

Reason will not reach a solution
I will end up lost in confusion
I don't care if you really care
as long as you don't go

理由を考えたって気休めにしかならない
頭がこんがらがっちゃうだけ
わたしのことをどう思ってるかなんてもうどうでもいいの
そばにいてくれるのなら

So I cry, I pray and I beg

だからわたしは泣いて
ひざまずいて
お祈りするわ

Love me love me
say that you love me
fool me fool me
go on and fool me

わたしを愛して
愛してるって言って
嘘でもいいから
そのまま嘘を続けて

love me love me
pretend that you love me
lead me lead me
just say that you need me

わたしを愛して
わたしを騙して
わたしの手を握って
好きって言うだけでいいから

So I cried, and I begged for you to
Love me love me
say that you love me
lead me lead me
just say that you need me
I can't care about anything but you

だからわたしは泣いてお祈りしたの
わたしを愛して
愛してるって言って
わたしの手を握って
好きって言うだけでいいから
もうわたしはあなたのこと以外考えられない

Love me love me
say that you love me
fool me fool me
go on and fool me
Love me love me
I know that you need me
I can't care about anything but you

わたしを愛して
愛してるって言って
嘘でもいいから
そのまま嘘を続けて
わたしを愛して
わたしのこと好きなんでしょ?
もうわたしはあなたのこと以外考えられない



【参考】
本曲を作詞したThe CardigansのボーカルNina Perssonによれば、空港で飛行機を待っているわずかな間に作詞できたといい、「最大のヒットソングはさらっと書けてしまうものなんだと実感しています」と述懐している。