Hangman, hangman, hold it a little while,
I Think I see my friends coming, Riding a many mile.
Friends, you get some silver?
Did you get a little gold?
What did you bring me, my dear friends? Keep me from the Gallows Pole.
What did you bring me to keep me from the Gallows Pole?

「執行人さん、もうちょっと待ってください。
友が何キロも駆けてきて今こちらに来たみたいなんです。
わが友よ、銀貨は手に入ったのか?
少しでも金貨は手に入ったのか?
何を持ってきてくれたんだ? 俺を絞首刑から助けてくれるんだろ。
俺を絞首刑から助けるために何を持ってきてくれたんだ?」

I couldn't get no silver, I couldn't get no gold,
You know that we're too damn poor to keep you from the Gallows Pole.

「銀も手に入らなかったし、金も手に入らなかったんだ。
俺たちはどうしようもないくらい貧しいんだ。
君を絞首刑から助けることもできないのさ」

Hangman, hangman, hold it a little while,
I think I see my brother coming, riding many a mile.
Brother, you get me some silver?
Did you get a little gold?
What did you bring me, my brother, to keep me from the Gallows Pole?

「執行人さん、もうちょっと待ってください。
弟が何キロも駆けてきて今こちらに来たみたいなんです。
わが弟よ、銀貨は手に入ったのか?
少しでも金貨は手に入ったのか?
何を持ってきてくれたんだ? 俺を絞首刑から助けてくれるんだろ?」

Brother, I brought you some silver, yeah.
I brought a little gold, I brought a little of everything
To keep you from the Gallows Pole.
Yes, I brought you to keep you from the Gallows Pole.

「兄さん、俺はたしかに銀貨を持ってきたよ。
少しだけど金貨も持ってきた。持ってるもののほんの少しだが、
兄さんを絞首刑から助けるために持ってきたんだよ。
そう、俺はこれで兄さんを絞首刑から助けることができるんだ」

Hangman, hangman, turn your head awhile,
I think I see my sister coming, riding many mile, mile, mile.
Sister, I implore you, take him by the hand,
Take him to some shady bower, save me from the wrath of this man,
Please take him, save me from the wrath of this mad, man.

「執行人さん、後ろをみてください。
妹が何キロも何キロも駆けてきて今こちらに来たみたいなんです。
わが妹よ、お願いだ、この人の手を引いて
木陰にでも連れて行ってくれないか。この人の怒りを鎮めてほしいんだ。
彼を連れて行って、怒り狂える男から俺を救ってほしいんだ」

Hangman, hangman, upon your face a smile,
Tell me that I'm free to ride,
Ride for many mile, mile, mile.

「執行人さん、どうか笑いながら
『お前は自由だ、馬に乗って
どんな遠くにも行けるんだ』と言ってください」

Oh yes, you got a fine sister, She warmed my blood from cold,
She warmed my blood to boiling hot to keep you from the Gallows Pole,
Your brother brought me silver, Your sister warmed my soul,
But now I laugh and pull so hard, see you swinging from the Gallows Pole

「そうだな、お前の妹は最高だよ、俺の冷血な血を温めてくれたしな。
お前の妹は俺の血をたぎらせてくれたんだ、お前をわざわざ絞首刑から助けるためにだ。
お前の弟は銀貨を俺にくれたし、お前の妹は俺の心を温めてくれた。
でも、俺は笑って紐を引っ張るのさ、お前が絞首台にぶら下がるのを見るんだよ」

But now I laugh and pull so hard, see you swinging from the Gallows Pole
Swingin' on the gallows pole!

「でも、俺は笑って紐を引っ張るのさ、お前が絞首台にぶら下がるのを見るんだよ
絞首台にぶら下がってろ!」

Ah-ha-ha
Swingin'
Swingin' on the gallows pole!
See-saw marjory daw

「ははは
ぶら下がってるぜ
絞首台の上で!
See-saw marjory dawみたいに揺れてるぜ!」