Give me the song and I'll sing it like I mean it
Give me the words and I'll say them like i mean it

歌をくれたら心をこめて歌ってみせるから
言葉をくれたら心をこめて言ってみせるから

Cos you got my heart in a headlock
You stopped the blood and made my head soft
And god knows
You got me sewn

君を見ると心臓がしめつけられる
そのせいで血が止まって馬鹿になっちゃうんだ
誰も知らない
君に僕が釘付けだってこと

Danny boy, don't be afraid, to shake that ass, and misbehave
Danny boy, I now you got time, but what are you waiting for,
Anyway the dust may just blow away, if you wait for a windy day

なぁダニー 怖がっちゃだめだ 失言や失礼をするときもあるさ
なぁダニー 今いけるだろ なのに一体何を待ってるんだ
その辛さは吹き飛んでいくだろうさ もし風の強い日を待っているなら

But you may find the chance has past you by;

でも君は気づいてるのかもな
それももうかなわないってことに

I can't do the walk
I can't do the talk
I can't be your friend
Unless I pretend

歩くことなんかできない
話すことなんかできない
友達になんかなれやしない
僕が嘘をつかない限り

So give me the song and I'll sing it like I mean it
So give me the words and I'll say them like I mean it

歌をくれたら心をこめて歌ってみせるから
言葉をくれたら心をこめて言ってみせるから

Cos you got my heart in a headlock
You stopped the blood and made my head soft
And god knows
You got me sewn

君を見ると心臓がしめつけられる
そのせいで血が止まって馬鹿になっちゃうんだ
誰も知らない
君に僕が釘付けだってこと

Danny boy, don't be a fool
Take upon to break a rule
Danny boy your looking so low
You looking like the dead grown old
Anyway the blues just may wash away, if you wait for a rainy day

なぁダニー 馬鹿なことはよせよ
規則を破るような真似は
なぁダニー ひどい顔してるぜ
まるで死にそうな老人みたいだ
その苦しみは流れて消えるだろうさ もし土砂降りの日を待ってるのなら

But you may find, the chance has past you by

でも君は気づいてるのかもな それももうかなわないってことに

I can't do the walk
I can't do the talk
I can't be your friend
Unless I pretend

歩くことなんかできない
話すことなんかできない
友達になんかなれやしない
僕が嘘をつかない限り

So give me the song and I'll sing it like I mean it
So give me the words and I'll say them like I mean it

歌をくれたら心をこめて歌ってみせるから
言葉をくれたら心をこめて言ってみせるから

Cos you got my heart in a headlock
You stopped the blood and made my head soft
And god knows
You got me sewn

君を見ると心臓がしめつけられる
そのせいで血が止まって馬鹿になっちゃうんだ
誰も知らない
君に僕が釘付けだってこと

Give me the song and I'll sing it like I mean it
Give me the words and I'll say them like i mean it

歌をくれたら心をこめて歌ってみせるから
言葉をくれたら心をこめて言ってみせるから

Cos you got my heart in a headlock
You stopped the blood and made my head soft
Cos you got my heart in a headlock
You stopped the blood and made my head soft

君を見ると心臓がしめつけられる
そのせいで血が止まって馬鹿になっちゃうんだ

Made my head soft

馬鹿になっちゃうんだ



【参考】
本曲に登場する「Danny Boy」とはおそらく、The Feelingのボーカル本人(Dan Gillespie Sells)のこと。彼は後にゲイであることをカムアウトしているので、本曲もそのことを(過去の自分に向けて)歌ったもの考えられる。
「友達になんかなれやしない 僕が嘘をつかない限り」という部分の「嘘」とは、たぶん「恋愛感情を隠すこと」。