Love spreads her arms, waits there for the nails
I forgive you, boy, i will prevail
Too much to take, some cross to bear
I'm hiding in the trees with a picnic, she's over there, yeah

神は両腕を広げ、聖釘が打たれるのを待っている
少年よ、お前を赦そう、私は打ち勝つのだ
背負うべき十字架はあまりに重い
僕は木の間に隠れて遊んでいて、彼女は向こうにいる

She didn't scream, she didn't make a sound
I forgive you boy, but don't leave town
Cold black skin, naked in the rain
Hammer flash in the lightning, they're hurting her again

彼女は叫ばなかった、音も立てなかった
少年よ、お前を赦そう、だが街を離れてはならぬ
雨に野ざらしにされた、冷たく黒い肌
槌が稲妻の中で光った
彼女をまた苦しめるだろう

Let me put you in the picture, let me show you what i mean
The messiah is my sister, ain't no king man, she's my queen

僕に説明させてくれ、言いたいことがあるんだ
イエス・キリストは僕の姉なんだ
彼女は男ではなく女神なんだ

I have a dream, i've seen the light
Don't put it out, say she's alright, yeah, she's my sister

夢を見て、光を見出した
決して忘れてはならない
そう、彼女は無事で彼女は僕の姉だ

She didn't scream, she didn't make a sound
I forgive you boy, but don't leave town
Cold black skin, naked in the rain
Hammer flash in the lightning, they're hurting her again

彼女は叫ばなかった、音も立てなかった
少年よ、お前を赦そう、だが街を離れてはならぬ
雨に野ざらしにされた、冷たく黒い肌
槌が稲妻の中で光った
彼女をまた苦しめるだろう


Let me put you in the picture, let me show you what i mean
The messiah is my sister, ain't no king man, she's my queen

僕に説明させてくれ、言いたいことがあるんだ
イエス・キリストは僕の姉なんだ
彼女は男ではなく女神なんだ

I have a dream, I've seen the light
Don't put it out, say she's alright, yeah, she's my sister

夢を見て、光を見出した
決して忘れてはならない
そう、彼女は無事で彼女は僕の姉だ



【参考】
本曲のテーマは、「イエス・キリストがもし黒人女性だったら...」。
イエスが黒い肌を持っていた可能性は古くから指摘されてきた。
本曲は、そうした “king”ではなく“queen”であるキリストの受難について歌うもの。