When routine bites hard,
And ambitions are low,
And resentment rides high,
But emotions won't grow,
And we're changing our ways,
Taking different roads.

日々に飼い慣らされ
気力は足りない割に
怒りは高まるばかり
感情は昂ってないのに
生き方を変えよう
違う道へ行くんだ

Then love, love will tear us apart again.
Love, love will tear us apart again.

愛は、愛はいつも俺たちを引き裂く
愛は、愛はいつも俺たちを引き裂く

Why is the bedroom so cold?
You've turned away on your side.
Is my timing that flawed?
Our respect runs so dry.
Yet there's still this appeal
That we've kept through our lives.

なぜだかやけに寝室が寒い
君は背を向け横たわる
俺のせいなのか?
思いやりも乾く
だが惹かれているから
こうして変わらずやってきたんだ

But love, love will tear us apart again.
Love, love will tear us apart again.

なのに愛は、愛はいつも俺たちを引き裂く
愛は、愛はいつも俺たちを引き裂く

You cry out in your sleep,
All my failings exposed.
And there's a taste in my mouth,
As desperation takes hold.
Just that something so good
Just can't function no more.

寝言を叫ぶ君
あらゆる不満が広がった
口の中に何かが残るのは
絶望が広がるから
夢見たものはもう
ここにはありえない

But love, love will tear us apart again.
Love, love will tear us apart again.
Love, love will tear us apart again.
Love, love will tear us apart again.

愛は、愛はいつも俺たちを引き裂く
愛は、愛はいつも俺たちを引き裂く
愛は、愛はいつも俺たちを引き裂く
愛は、愛はいつも俺たちを引き裂く


【参考】
本曲は、Nouvelle Vagueによるボサノヴァ風のカバーでもよく知られている。