Kacey Musgraves(ケイシー・マスグレイヴス)のHappy and Sadの歌詞と和訳です。アルバム『Golden Hour』に収録されています。



なんだかとっっても共感できる曲です。幸せな瞬間なのに怖くなる、ついネガティブ思考になってしまう私にとっては突き刺さるものがあります。この曲の素晴らしいと思うところはそんな気持ちをどこかロマンティックに歌い上げてるところ。とっても素敵です。


It's not you, it's the glow of the party

それはあなたじゃない、それはパーティーの光

The way that you've got me lit up inside

あなたが、私の内側を照らした、そのやり方

It's the song that they're playin', the words that you're sayin'

彼らが流す、その歌、あなたが口にする言葉

It's never felt so right

決して正しいとは思えない


And I'm the kind of person who starts getting kinda nervous

だから私はそういう感じなの、すぐに悲観的になる

When I'm having the time of my life

人生における"その時"を過ごしてるというのに


Is there a word for the way that I'm feeling tonight?

何かないかな、今夜のこの気持ちを表す言葉

Happy and sad at the same time

幸せ、そして悲しいの、同時にね

You got me smiling with tears in my eyes

あなたは私を笑顔にする、私の目に浮かぶ涙と一緒に

I never felt so high

私、舞い上がったことなんてなかったけど

No, I've never been this far off of the ground

いいえ、こんなに地面から離れた感覚は初めて

And they say everything that goes up must come down

それに彼らは言うけど、上がったなら、下がってこなきゃって

But I don't wanna come down

でも私、降りたくないの


So is there a way to stop all this thinkin',

だから、止められないだろうか?この考え全て

just keep on drinkin'?

ただ飲み続けてるこの状況を

'Cause I don't wanna wake up

だって私、目を覚ましたくないの

When they're turnin' the lights on and it turns out the joke's on me

彼らがライトを付けると、それが冗談みたいなものだったって分かってしまうから

'Cause it feels so right

だって、それが正しいと感じていたい


And I'm the kind of person who starts getting kinda nervous

だから私はそういう感じなの、すぐに悲観的になる

When I'm having the time of my life

人生における"その時"を過ごしてるというのに


Is there a word for the way that I'm feeling tonight?

何かないかな、今夜のこの気持ちを表す言葉

Happy and sad at the same time

幸せ、そして悲しいの、同時にね

You got me smiling with tears in my eyes

あなたは私を笑顔にする、私の目に浮かぶ涙と一緒に

I never felt so high

私、舞い上がったことなんてなかったけど

No, I've never been this far off of the ground

いいえ、こんなに地面から離れた感覚は初めて

And they say everything that goes up must come down

それに彼らは言うけど、上がったなら、下がってこなきゃって

But I don't wanna come down

でも私、降りたくないの


I don't mind at all, no, I'm used to fallin'

どうなったってかまわない、だって私、転ぶのには慣れてるし

I'm comfortable when the sky is gray

心地よく感じるもの、空が灰色だとしても

But when everything is perfect, I start hidin'

けど全てが完璧だと、私は隠れてしまう

'Cause I know that rain is comin' my way, my way

だって雨が降るって分かってるから、私の道には、私の道には


Is there a word for the way that I'm feeling tonight?

何かないかな、今夜のこの気持ちを表す言葉

Happy and sad at the same time

幸せ、そして悲しいの、同時にね

You got me smiling with tears in my eyes

あなたは私を笑顔にする、私の目に浮かぶ涙と一緒に

I never felt so high

私、舞い上がったことなんてなかったけど

No, I've never been this far off of the ground

いいえ、こんなに地面から離れた感覚は初めて

And they say everything that goes up must come down

それに彼らは言うけど、上がったなら、下がってこなきゃって

And I don't wanna come down

だから私、降りたくないの

No, I don't wanna come down

いいえ、私は、降りたくないの





Golden HourGolden Hour
1,900円
Amazon