Kacey Musgraves(ケイシー・マスグレイヴス)のDandelionの歌詞と和訳です。アルバム『Same Trailer Different Park』に収録されています。
 

 

『Same Trailer Different Park』の中では、とても珍しい、素直なラブソング。なんだか、タンポポの花の儚さを感じます。どうしようもなく無駄に思えてしまうような時間と、ほんの少しの希望。苦しいけれど、どこか穏やかで、そんなところに惹かれてしまうのです。

 

Picked you out and picked you up
あなたを選んで、取り出したの
Hopin' that my luck would change
祈りながら、私のツキが回ってきますようにって
Let the summer fill my lungs
夏で、私の肺をいっぱいにするの
Superstition fill my brain
妄信で、私の脳がいっぱいになる

 

Dandelion
タンポポの花
A million little wishes float across the sky
100万もの小さな願いが、空に漂う
But it's a waste of breath and it's waste of time, I know
けど、それは、無駄な息、それに、無駄な時間、わかってる
'Cause just like him, you always leave me crying
だって、ただ、彼のように、あなたはいつだって私を一人、泣かせるのだから
Dandelion
タンポポの花

 

Send you dancing on the breeze
あなたにそよ風のダンスを送って
And like a stupid little girl
それにまるで愚かな、小さな女の子のように
I spent my wishes on a weed
私は願いを無駄にしてしまった、雑草の上で
Thinkin' it could change my world
私の世界が変わるんじゃないか、なんて思いながら

 

Dandelion
タンポポの花
A million little wishes float across the sky
100万もの小さな願いが、空に漂う
But it's a waste of breath and it's waste of time, I know
けど、それは、無駄な息、それに、無駄な時間、わかってる
'Cause just like him, you always leave me crying
だって、ただ、彼のように、あなたはいつだって私を一人、泣かせるのだから
Dandelion
タンポポの花

 

Falling stars and lucky pennies
流れ星に幸運のペニー
Have let me down so many times before
私を落ち込ませてきたもの、何度も何度も
And you're just one more...
だから、あなたはもう一度・・・

Oh, dandelion
ああ、タンポポの花


Oh, dandelion, I'm always blowin' kisses out across the sky
ああ、タンポポの花、私はいつだって、キスを空へと送る
But it's a waste of breath and it's waste of time, I know
けど、それは、無駄な息、それに、無駄な時間、わかってる
'Cause just like him, you always leave me crying
だって、ただ、彼のように、あなたはいつだって私を一人、泣かせるのだから
Dandelion
タンポポの花
Dandelion
タンポポの花

 

 

Same Trailer Different Park Same Trailer Different Park
1,500円
Amazon