失声症になってちょうど一週間経った時に、突然声が戻りました。

久しぶりに聞く自分の声…変な感じがする。

約一ヶ月以上、私は過食嘔吐を繰り返していました。
何が原因だったのだろう?
ただ、食べていないと落ち着かなかった。
段々と太っていく自分が嫌で仕方なかったが、
食べる事をやめられなかった。
そして嘔吐する。馬鹿みたい。

私は昨日の夜、自分のアパートで倒れました。
足を全く動かす事ができず、
そのうち顔面痙攣が始まりました。

最悪なことに、携帯は充電中。
持っていた杖で、SECOMの非常ボタンを押しました。
暫くして、SECOMの方と警察官が来ました。
警察官が救急車を呼んでくれて、救急隊員が来ました。

受け入れ先の病院へ向かうことになり、隊員は別居中の主人へ連絡。まだリモートワーク中だった為、少し遅れるとのことでした。

幸いに血液検査も脳のCT検査にも特に目立った問題はありませんでした。ただ、神経内科と膠原病内科のある病院へ行く事を勧められました。

血液検査を待つ間、主人と廊下で待っていました。
私は車椅子。

その時、初めて主人の姿をよく見ました。
痩せ細っていて、ゆったりしたズボンからもわかるくらい、足など今にでも折れそうな程ガリガリでした。

「オレ、あまり食べられないんだ。
何とか一日一食は食べようとしてるけれど、
食べるのにも体力使うし疲れてしまうのだ」と。

そんな主人の姿を見て、
私は涙を堪えるのに必死でした。

不思議です。
今までずっと過食嘔吐を繰り返していた自分が、
今朝になり、「食」への関心が全くなくなっていたんです。

今朝から、お水とコーヒーしか口にしていません。
食べたいとも思わないし、食べる気力さえ失っています。

きっと、
私にとって主人の姿が、余りにも衝撃的だったからでしょう。

A week after I had aphonia, my voice returned. My voice that I hear after a long time.  I felt weird. 

For over a month, I had been overeating and vomiting. What was the cause? However, I was not calm unless I ate it. I didn't like myself getting fat, but I couldn't stop eating. And vomiting.  Don't you think it's a fool? 

I fell down last night. I couldn't move my legs at all, and eventually I had facial spasms. 

Worst of all, my cell phone is charging. With the wand I had, I pressed the security emergency button. After a while, a guard man and a police officer came. 

In the ambulance, one of the ambulance members called my husband, who is separated from me. My husband was still working remotely, so he said he would be a little late.

Fortunately, neither the blood test nor the CT scan of the brain showed any noticeable problems, but I was advised to go to a hospital with a neurology and collagen disease department.

While waiting for the test results, my husband and I were waiting in the hospital waiting room. I'm in a wheelchair.

At that time, I took a closer look at my husband. He was thin, and his legs were so crunchy that he could easily break his legs, as you can see from his loose trousers.

"I can't eat much. I'm trying to eat one meal a day, but I get tired when I eat it," he said.

Seeing such a master, I desperately put up with tears.

It's strange. It's strange.  I had been overeating and vomiting all the time, but this morning I had completely lost interest in "food."

From this morning, I've only been drinking water and coffee. I don't want to eat, and I don't even have the energy to eat. 

Probably because the appearance of my husband was too shocking for me.