自己採点したところ英検の結果が最悪だったので6月に再挑戦します。


premise 前提

I was planning my future on the premise that I would pass EIKEN exam.

私は英検に受かると言う前提でこれからのことを考えていました。


knack コツ

I am always an examinee who doesn't have the knack.

私はいつもコツをわきまえていない受験者です。


readily 難なく/intelligible 理解しやすいわかりやすい

The contents of the reading were readily intelligible to me.

リーディングの内容は難なく理解できるものでした。


relish 楽しむ、たしなむ、嬉しく思う

I have to relish the opportunity to study for EIKEN again.

私はまた英検の勉強ができるというこの機会を楽しむべきです。