stand~up ~を待たせる、~を立たせる

I sometimes stand my friends up because of my unpunctuality.

私は時間にルーズであるせいで友達を待せることがある。


fractious 気難しい、怒りっぽい

Some people would think I am fractious because I seldom smile.

私はあまり笑わないせいで、気難しい人だと思われていることもあるかもしれない。


be prone to ~ ~しがちである

I know I am prone to make mistakes anytime.

自分が常にミスしがちであるということは分かっています。


exasperate 苛立たせる

I can hardly notice I exasperate someone.

私は誰かをイライラさせていることになかなか気付けません。