Tennessee Bill Would Prohibit FBI From Pulling State Law Enforcement Resources Into Intelligence Operations Targeting Tennesseans

テネシー州法案、FBIがテネシー州民を対象とした情報活動に州法執行機関のリソースを投入することを禁止する

   3 Comments 

FacebookTwitterEmail共有

 

保守的な価値観や信念により脅威と思われるテネシー州人を対象とした諜報活動にFBIが州法執行機関のリソースを投入することを禁止することを目的としたテネシー州法案が上院司法の最終日程に持ち込まれた。 

画像クレジット: Canva テネシー保守派 [ケリー・M・ジャクソン著] – 

 

今週、犯罪捜査でない限り、FBIがテネシー州の捜査に地方および州の法執行機関のリソースを恣意的に投入することを禁止する法案が州上院で最終審議に持ち込まれた。 

SB2804/HB2912 は次のように述べています。

「刑事犯罪 – 紹介されたように、州の各大部門に勤務するために通常詳細に規定されなければならないテネシー州捜査局の犯罪捜査部門の犯罪捜査官の最小数を 2 人から 1 人に削減します。 – TCA タイトル 38 を修正。タイトル39とタイトル40。」 

この法案は下院ではトッド・ワーナー下院議員(共和党-D92-チャペルヒル)、州上院ではジョーイ・ヘンズリー上院議員(共和党-D28-ホーエンヴァルト)によって可決されている。 ワーナー下院議員は、「FBIと法執行機関には、教育委員会の会合に出席する母親や中絶クリニックの前で祈るキリスト教徒ではなく、実際の犯罪に焦点を当ててもらいたい」と述べた。 問題は、2016年以来顕在化しているように、いわゆる「鉄の三角形」、つまり特定の分野を支配する官僚機関、特別利益団体、立法委員会の間の相互支援関係によって、国のトップの法執行機関が兵器化されていることである。政府内の領域。 草の根組織であるCenter for Renewing Americaのウェブサイトによると、「これらの関係者は、確立された政策を変更しようとする外部の改革者を阻止するために団結しています。」これらの三角形は最終的には、一般の福祉への影響に関係なく、権力を保持し、メンバーの偏向を促進するために存在します。」 これらの強力な実体は、彼らが利益を得ている権力構造が市民などの外部勢力によって変更されないように継続的に取り組んでいます。 この法律により、連邦政府は地方および州の法執行機関のリソースを、保守的な価値観、宗教的信念、さらには公然と支持しているために連邦政府が問題があるとみなした刑事事件と諜報活動/捜査にのみ利用できることを保証することになる。元大統領であり、現在は共和党候補の最有力候補であるドナルド・トランプ氏。 詳細については、ここをクリックしてください。 FBI が犯罪捜査に州および地方の法執行機関のみを参加させることができる理由は、ここで説明されています。「法執行機関の捜査は直線的です。犯罪の容疑が発生し、捜査官が事実と証拠を収集し、犯罪者が起訴されます。」対照的に、諜報調査は循環的であり、成功は完了ではなく継続にかかっています。これらのケースは情報収集のみを目的としています。さらに、より多くの情報が収集されると、捜査官は対象と密接な関係にある人々の身元を知り、それらの人物に対して追加の情報調査を開始することができます。」 言い換えれば、刑事/法執行機関の捜査の中心となるのは実際の犯罪です。一方、諜報活動は個人またはグループをターゲットにして情報を収集し、告発すべき犯罪が見つかるまで国民のプライバシーを侵害します。 この最良の例は、2017 年のマイク・フリン将軍に対する標的化と刑事訴追でしょう。フリンは「連邦職員に嘘をついた」罪で起訴されました。 実際には、FBI はフリンに対し比較的平凡な質問をし、些細な些細な点が質問に対する元の回答と矛盾した場合、FBI に「過程犯罪」、つまり「司法制度に対する違反」でフリンを告訴する機会を与えた。プロセス」、あたかもフリンが正義を妨害するために答えたかのように。 私たちの情報筋によると、官僚的な捕獲、任務のクリープ、割り当てシステムが、FBI が犯罪とテロの統計を人為的に増加させるという倒錯的なインセンティブ構造を作り出しているとのことです。 FBI は、FBI リソースの兵器化に対するインセンティブを生み出す任意のパフォーマンス指標を使用しています。国内情報収集の優先化、官僚による捕獲、反保守的および反キリスト教的偏見が、FBIによる現在のアメリカ国民に対する兵器化を推進している。大幅な改革がなければ、国民はこの機関が憲法に違反して国民を標的にし、憲法上の権利を踏みにじるのを目の当たりにし続けることになるだろう。 テネシー州民を標的にするために州や地方の法執行機関を利用すべきではないと考える支持者らは、テネシー州議会がテネシー州住民を保護する措置を講じるよう求めている。 新しい法律が機能する仕組みは、テネシー州の政府機関が連邦政府の代理人員を対策本部職員に任命した場合、その候補者は米国法典第 18 編および第 21 条の事項に任命され、関連する法執行活動のみに従事することができるというものです。刑法の違反。 職員は FBI の国家安全保障に関する調査や作戦を支援することはできません。 さらに、候補者は FBI 統合テロ対策チームのメンバーになることはできません。

 

A Tennessee Bill That Aims To Prohibit The FBI From Pulling State Law Enforcement Resources Into Intelligence Operations Targeting Tennesseans They Believe To Be a Threat Due To Conservative Values And Beliefs Was Rolled To Final Senate Judiciary Calendar.

Image Credit: Canva

The Tennessee Conservative [By Kelly M. Jackson] –

This week, a bill that will prohibit the FBI from arbitrarily pulling in local and state law enforcement resources into investigations in Tennessee, unless it is a criminal investigation, was rolled to the final calendar in the state Senate.

SB2804/HB2912 states: “Criminal Offenses – As introduced, reduces the minimum number of criminal investigators from the criminal investigation division of the Tennessee bureau of investigation that must be normally detailed to serve in each grand division of the state from two to one. – Amends TCA Title 38; Title 39 and Title 40.”

The bill is being carried in the House by Representative Todd Warner (R-D92-Chapel Hill) and in the State Senate by Senator Joey Hensley (R-D28-Hohenwald).

Representative Warner said, “We want our FBI and law enforcement to focusing on actual crimes, not moms going to school board meetings or Christians praying in front of abortion clinics.”

The problem, as it has materialized since 2016, is the weaponization of the nation’s top law enforcement apparatuses by what is known as “an “iron triangle” or mutually supportive relationships between bureaucratic agencies, special interest groups, and legislative committees with dominion over particular areas within the government. 

According to the website from the grassroots organization, Center for Renewing America, “these actors hang together to thwart outside reformers seeking to alter established policies. These triangles ultimately exist to retain power and promote their members’ predilections irrespective of impact on the general welfare.”

It is these powerful entities that work continuously to ensure that the power structures from which they benefit will not be altered by outside forces such as the citizenry. 

This law will ensure that the federal government can only utilize local and state law enforcement resources for criminal cases versus intelligence operations/investigations of those who the federal government may deem as problematic because of their conservative values, their religious beliefs or even their open support of former president and current front runner for the Republican nomination, Donald Trump. 

CLICK HERE FOR MORE INFO!

The reason the FBI should only be able to include state and local law enforcement agencies on criminal investigations is explained here, “Law enforcement investigations are linear: an alleged crime occurs, investigators gather facts and evidence, and the offender is prosecuted. Intelligence investigations, by contrast, are circular, for intelligence investigations, success rests in continuation, rather than completion. These cases are solely intended to gather information. Moreover, as more intelligence is gleaned, investigators learn the identities of people tangentially connected with their subject and can initiate additional intelligence investigations of those individuals.” 

In other words, at the heart of a criminal/law enforcement investigation is an actual crime. Whereas an intelligence operation targets a person or a group and gathers information, violating citizen’s privacy, until they are able to find a crime with which to charge them. 

The best example of this would be the targeting and criminal prosecution of General Mike Flynn in 2017. Flynn was charged with “lying to a federal agent”.

In reality the FBI asked Flynn questions of a relatively banal nature, and when a small insignificant detail contradicted the original answer to the question, it gave the FBI the opportunity to charge Flynn with a “process crime”, or an offense against the “judicial process” , as though Flynn gave the answer he did in order to obstruct justice. 

According to our sources, bureaucratic capture, mission creep, and quota systems are creating a perverse incentive structure for the FBI to artificially boost crime and terrorism statistics. The FBI uses arbitrary performance metrics that create incentives for the weaponization of FBI resources. Prioritization of domestic intelligence collection, bureaucratic capture, and anti-conservative and anti-Christian biases are driving the FBI’s present weaponization against the American people. Without significant reforms, the nation will continue to witness this agency unconstitutionally target citizens and trample constitutional rights.

Advocates that believe state and local law enforcement should not be taken advantage of in order to target Tennesseans are asking that the Tennessee General Assembly act to protect their citizens. 

The way the new law would work is in the event that a Tennessee agency nominates personnel for federal deputization as task force officers, the nominees are consigned to United States Code Title 18 and Title 21 matters and may only engage in relevant law enforcement activities pertaining to violations of criminal law.

The personnel may not assist in FBI national security investigations or operations. 

Further, nominees cannot be a member of an FBI joint terrorism task force.