Simon saysゲームは、完全に同じじゃないけど王様ゲームみたいな感じのゲームです。

フェミニズムの現在話題のフレーズを含んだラインが豊富な曲。

 

最近Mahalia熱がすごい。MVも鏡の前で口パクして遊ぶ女の子みたいでかわい〜

 

lyrics from AZlyrics

 

I've never been the kinda girl to welcome your interest

君の趣味嗜好を快く受け入れるような女の子じゃない

I heard that you like a little black dress so I wear red

君は短い黒いドレスが好きだって聞いたから、赤を着た

I've never been the kinda bitch to ever let a bitch get in my head

他の女のことに意識を貸すような女じゃない

So you should just say less

だから君は口を慎むべき

Never done what Simon says

王様の言うことは絶対に聞かない

 

Wear your makeup, make it look casual

メイクで着飾って、でも軽めに見せて

Wear your hair straight, actually natural

髪をストレートにして、自然の方がいいよねって

That don't make no sense, honey

言ってることが意味わかんないよ

I don't need saving, I am not a damsel

守ってもらう必要はない、私はちいさな女の子じゃない

But if your opinions are too much to handle

でも君の意見が度を超えてしまったら

 

Whatever, whatever am I gonna do with you

私は好きなように行動するから

If you like a girl that does what she supposed to do and I don't?

然るべきことをする女の子を君が好きで、私はそうじゃなかったら?

Whatever, whatever am I gonna do with you?

私は好きなようになんでもするから

I'm not that kinda girl

私はそういうタイプの子じゃない

If you like her, could you like me too?

でもそんな女の子が好きだとしても、私のことも好きになれる?

 

Whatever, whatever am I gonna do?

好きなようにするよ

Whatever, whatever, whatever, whatever

なんでも、なんでも、なんでも

Whatever, whatever, I'll do what I do

なんでも、なんでも、私は私をやるだけ

Whatever, whatever

Whatever, whatever

なんでも、

Whatever, whatever, I'll do what I do

なんでも、なんでも、私は私でいるだけ

 

Take one, two step in my shoes

私のすることに踏み込もうとしても

You'll see that I can't let you do what you're tryna do to me

それを絶対に許さないってこと、知ることになるよ

I've given up control before

コントロールされることを受け入れた時もある

It left me in pieces

自分を粉々に壊された

But when I try to talk to you about it

君とそのことについて話し合おうとしても

All I ever hear you say is

君はそう言っただけ

"You can cry, but can't you smile?"

「泣けるのに、笑うことはできないの?」

I know you wanna talk but not right now

「話し合いたいけど今じゃない」って

And that don't make no sense, no

言ってること意味わかんないから

I don't need a sticker, I am not fragile

シールはいらない、だって私は割れ物のように脆くない

But if your opinions are too much to handle

でも君の意見が度を超えてしまったら

 

Whatever, whatever am I gonna do with you

私は好きなように行動するから

If you like a girl that does what she supposed to do and I don't?

然るべきことをする女の子を君が好きで、私はそうじゃなかったら?

Whatever, whatever am I gonna do with you?

私は好きなようになんでもするから

I'm not that kinda girl

私はそういうタイプの子じゃない

If you like her, could you like me too?

でもそんな女の子が好きだとしても、私のことも好きになれる?

 

Whatever, whatever am I gonna do?

好きなようにするよ

Whatever, whatever, whatever, whatever

なんでも、なんでも、なんでも

Whatever, whatever, I'll do what I do

なんでも、なんでも、私は私をやるだけ

Whatever, whatever

Whatever, whatever

なんでも、

 

How did I pay to love you?

君を愛するのにいくら払ったかって?

Cost me pennies on pennies, pounds on pounds

精算してみて、一枚、一枚

When I didn't really want you

君のことを求めなくなったら

Turned my heart and my pockets inside out (Yeah)

私は心とポケットを裏返しにする

If you didn't know I was your sponsor, you know now

私が君を支えていたことに気づかなかったら、今知るよ

 

I was never gonna fit into your mould

君の型にはまるようなことになんてならない

I was never gonna do what I was told

言われたことなんて聞かない

I was never

絶対に

Yes, I was never gonna give you what you want

君の欲しいものなんて知らない、うん

I was never gonna act a certain way

言われたようには行動しない

And if you try make me, I'll never stay

させようとするなら、私はそこから出てく

I'd never stay, so

出て行くから、だから

 

Whatever, whatever am I gonna do with you

私は好きなように行動するから

If you like a girl that does what she supposed to do and I don't?

然るべきことをする女の子を君が好きで、私はそうじゃなかったら?

Whatever, whatever am I gonna do with you?

私は好きなようになんでもするから

I'm not that kinda girl

私はそういうタイプの子じゃない

If you like her, could you like me too?

でもそんな女の子が好きだとしても、私のことも好きになれる?

 

Whatever, whatever am I gonna do?

好きなようにするよ

Whatever, whatever, whatever, whatever

なんでも、なんでも、なんでも

Whatever, whatever, I'll do what I do

なんでも、なんでも、私は私をやるだけ

Whatever, whatever

Whatever, whatever

なんでも、

Whatever, whatever, I'll do what I do

なんでも、なんでも、私は私でいるだけ

 

Oh yeah

Whatever, whatever, I'll do what I do, baby

なんでも、自分の好きなようにする

I'll do what I do

自分でいるだけ