だわ、なの…とか古臭い語尾つけたくなくて避けてたらめちゃくちゃ堅い和訳になってしまった。

(結構直訳です。書かれてない部分まで勝手に解釈したくない)

Dojaのこういう自分らしさを褒めちぎるリリック大好きだよ。

 

 

 

 

Written By

Aynzli Jones, Jidenna, Lydia Asrat, Linden Jay, Aaron Horn, Yeti Beats & Doja Cat

 

[Intro]

 

Hey, woman

Hey, woman

 

[Chorus]

 

Woman

Let me be your woman

あなたの女にして

Woman, woman, woman (Ayy)

女、女、

I can be your woman

私ならあなたの女になれる

Woman, woman, woman (Ayy)

女、女、女、

Let me be your woman

あなたの女にして

Woman, woman, woman (Ayy)

女、女、

I can be your woman

私ならあなたの女になれる

Woman, woman, woman (Ayy)

女、女、女、

 

[Verse 1]

 

What you need?

何が欲しい?

She give tenfold, come here, papa, plant your seed

彼女はその10倍をくれる、こっちに来て、種を植えて

She can grow right from her womb a family

彼女は子宮から家族を作ることができる

Provide lovin' overlooked and unappreciated, you see (Yeah)

見放された部分や毛嫌いされる部分まで愛してくれる

You can reciprocate

あなたはそれに愛で応える

I got delicious taste, you need a woman's touch in your place

一口含めば美味しい私、あなたには女性が必要よ

Just protect her and keep her safe

彼女を守って、安全にいさせて

Baby, worship my hips and waist

ほら、私のヒップとウエストを拝んで

So feminine with grace

しとやかな女性らしさ

I touch your soul when you hear me say, "Boy"

あなたの魂にふれて、私がこういうの

Let me be your woman

あなたの女にして

 

[Chorus]

 

Woman

Let me be your woman

あなたの女にして

Woman, woman, woman (Ayy)

女、女、

I can be your woman

私ならあなたの女になれる

Woman, woman, woman (Ayy)

女、女、女、

Let me be your woman

あなたの女にして

Woman, woman, woman (Ayy)

女、女、

I can be your woman

私ならあなたの女になれる

Woman, woman, woman (Ayy)

女、女、女、

 

[Verse 2]

 

I can be your lady, I'm a woman

あなたの愛する女性になれる、私は女

I'm a motherfucker, but they got a problem

そうだよ、女、でもあいつらはそれが気に入らないみたい

Put some babies in your life and take away the drama

波乱に富んだ人生から離れて子供を作ってみたら

Put the paper in a picture like a diorama

ジオラマみたいに写真に紙切れをさし入れて、かたち作って

Gotta face a lot of people of the opposite

色んな人達に立ち向かわなければいけない

'Cause the world told me, "We ain't got the common sense"

だって世界が言うの、“私たちに常識なんていうものはない”って

Gotta prove it to myself that I'm on top of shit

私が一番だってことを自分に証明しなくちゃいけない

And you would never know a god without the goddesses

あなたは女神たちをなくして神を知ることはない

Honest as fuckin' honest get

マジな話

And I could be on everything

んで私は何にでもなれる

I mean I could be the leader, head of all the states

全州を率いる、大統領にでもなれる

I could smile and jiggle it 'til his pockets empty

微笑んで腰を揺らして見せて、彼の財布が空っぽになるまで惑わしてあげてもいい

I could be the CEO, just look at Robyn Fenty

リアーナみたいなCEOにだってなれる

And I'ma be there for you 'cause you on my team, girl

それで、私は君のそばにいるから、だって私たちは仲間でしょ

Don't ever think you ain't hella these niggas dream girl

彼らの満ち溢れた夢の中にあなたがいないなんて思わないで

They wanna pit us against each other

When we succeedin' for no reasons

あいつらは私たちが成功した時、理由もなしに喧嘩させて

They wanna see us end up like we Regina on Mean Girls

Mean Girlsのレジーナみたいな有様になるのが見たいんだよ

 

Princess or queen, tomboy or king (Yeah)

姫や妃、トムボーイや王

You've heard a lot, you've never seen (Nah)

聞いたことはあるけれど見たことのない何かが(ね)

Mother Earth, Mother Mary rise to the top

母なる大地、聖母マリアが頂点に昇る

Divine feminine, I'm feminine (Why?)

素晴らしい女性らしさ、私は女性だ(だって)

 

[Chorus]

 

[Outro]