overjoyed | 希泉 ✈︎ 地球と生きるDiary ◡̈

希泉 ✈︎ 地球と生きるDiary ◡̈

- - - - - - - - - - - *⋆ ✈︎ アメリカ暮らし☺︎︎☮︎︎☺︎

overjoyed / stevie wonder




Over time, I’ve been building my castle of love
Just for two, though you never knew you were my reason
I’ve gone much too far for you now to say
That I’ve got to throw my castle away

長い時をかけて
僕はふたりだけの愛の城を築いてきたんだ
君は自分のためだなんて
思いもよらなかったろうけど
もう後戻りできないところまで来てしまったんだ
今さら要らない なんて言わせないよ



Over dreams, I have picked out a perfect come true
Though you never knew it was of you I’ve been dreaming
The sandman has come from too far away
For you to say come back some other day

数々の夢の中から
僕はひとつの夢を選んだんだ
ちゃんと実現する 完全な夢を
僕が夢見てきたものが君だなんて
思いもよらなかったろうけど
夢へ導く眠りの精は
はるばるやって来たんだ
またいつかね なんて言わせないよ



And though you don’t believe that they do
They do come true
For did my dreams
Come true when I looked at you
And maybe too, if you would believe
You too might be
Overjoyed, over loved, over me

君は、信じないだろうけど
僕の夢は、実現するんだ
だって君を一目見たときに
僕の夢は現実のものになったんだから
そして信じていればきっと
君もまた至福の喜びを感じるときが来る
愛される以上の喜びを
僕を思うことで



Over hearts, I have painfully turned every stone
Just to find, I had found what I’ve searched to discover
I’ve come much too far for me now to find
The love that I’ve sought can never be mine

さまざまな思いを抱きながら
僕は痛々しいまでに
いろんな石を手に取ってはひっくり返して確かめてきた
そしてやっと分かったんだ
僕はずっと探し続けてきたものを
もう見つけていたんだって
もう後戻りできないところまで来てしまったんだ
探し求めてきた愛がどうしても手に入らないなんて
考えられないよ




And though the odds say improbable
What do they know
For in romance
All true love needs is a chance
And maybe with a chance you will find
You too like I
Overjoyed, over loved, over you, over you

実現しそうにないといったって
そんなこと誰が分かるだろう
だって恋愛はいつだって
真の愛が生まれるには偶然が必要なんだから
そして偶然によって
君にも分かるときが来るだろう

僕が君のことを思って感じた至福の喜びを
愛される以上の喜びを