洋楽って、というかテイラーの初期曲って
なんでこんな可愛らしいんだろう😢💕
日本人同士でこのやり取りしてると
ちょっとかゆいけど、外国人カップルだと
様になる気がする😝




I was riding shotgun with my hair undone in the front seat of his car,
私は髪を下ろしたまま、彼の車の助手席に座っていた
He's got a one-hand feel on the steering wheel,
The other on my heart,
彼の片手はハンドルを握り、もう片方の手は私の心を掴んでいたの
I look around, turn the radio down, he says, "baby is something wrong?"
私がキョロキョロしながらラジオのボリュームを下げると、"どうかした?"って彼が聞いてきた
I say "nothing, I was just thinking how we don't have a song, " 
私は"何でもないよ、ただ私達にぴったりな歌がないなって考えてただけ"と答える
And he says,
そしたら彼はこう言ったの
Our song is a slamming screen door, 
僕らの歌は網戸をバタンと閉める音
Sneaking out late tapping on your window,
夜遅く抜け出して、君の部屋の窓を叩く音
When we're on the phone and you talk real slow,
'Cause it's late and your mama don't know,
それから夜中の電話でゆっくり話す君の声
だってもう遅いからママに見つかるといけないからね
Our song is the way you laugh,
僕らの歌は君の笑い方
The first date man I didn't kiss her when I should have,
キスしたかったのに出来なかった初めてのデート
And when I got home, before I said amen,
それから僕は家に帰って、寝る前のお祈りをする前に
Asking God if He could play it again.
神様に僕らの曲をまたかけてくれるようにお願いをしてるんだ

I was walking up the front porch steps after everything that day
Had gone all wrong, had been trampled on and lost and thrown away,
最悪の一日、何もかもが上手くいなくって、投げやりで落ち込んでいたあの日、
私は玄関先までとぼどぼ歩いていた
Got to the hallway well on my way to my lovin' bed,
玄関に辿り着いて、お気に入りのベッドまでの道
I almost didn't notice all the roses,
もう少しでバラの花束たちに気付かず通り過ぎるとこだった
And the note that said,
花束についてたメモにはこう書かれていた

Our song is a slamming screen door, 
僕らの歌は網戸をバタンと閉める音
Sneaking out late tapping on your window,
夜遅く抜け出して、君の部屋の窓を叩く音
When we're on the phone and you talk real slow,
'Cause it's late and your mama don't know,
それから夜中の電話でゆっくり話す君の声
だってもう遅いからママに見つかるといけないからね
Our song is the way you laugh,
僕らの歌は君の笑い方そのもの
The first date man I didn't kiss her when I should have,
キスしたかったのに出来なかった初めてのデート
And when I got home, before I said amen,
それから僕は家に帰って、寝る前のお祈りをする前に
Asking God if He could play it again.
神様に僕らの曲をまたかけてくれるようにお願いをしてるんだ


I've heard every album, listened to the radio,
Waiting for something to come along,
That was as good as our song,
持ってるアルバムは全部聞いたし、ラジオだって沢山聞いた
私達の歌と同じくらい素敵な曲があるかもなんて思いながら....でも見つからなかったよ

'Cause our song is a slamming screen door,
だって、私達の曲は網戸をバタンと閉める音
Sneaking out late tapping on your window,
夜遅く抜け出して、あなたの部屋の窓を叩く音
When we're on the phone, and he talks real slow,
'Cause it's late and his mama don't know,
夜中の電話でゆっくり話すあなたの声
だってもう遅いからママに見つかるとダメだもんね
Our song is the way he laughs,
私達の歌は彼の笑い方そのもの
The first date man I didn't kiss him when I should have,
キスしたかったのに出来なかった初めてのデート
And when I got home, before I said amen,
Asking God if He could play it again.
それから家に帰って、寝る前のお祈りをする前に
神様にどうかまた私達の曲をかけてくれますようにってお祈りをするの
I was riding shotgun with my hair undone in the front seat of his car,
私は髪を下ろしたまま、彼の車の助手席に座っていた
I grabbed a pen and an old napkin 
私はペンと古いナプキンを取り出して
And I wrote down our song.
私達の歌を書き記しておいたの