Sam Smithの新曲であるHow Do You Sleep?を和訳してみました!参考程度にどうぞ〜!

 

How Do You Sleep? 

Sam Smith

 

[Verse 1]


I'm done hating myself for feeling

気持ちを抱くことで自分を憎むのはやめた


I'm done crying myself awake

夜を泣き明かすこともやめたんだ

 

I've gotta leave and start the healing

距離を置かなきゃいけない

そしてこの傷を癒すんだ


But when you move like that, I just want to stay

でも君にそういう態度を取られると

立ち止まりたくなってしまうんだよ

[Pre-Chorus]


What have I become now?

僕はどうしちゃったんだろう?


Looking through your phone now, oh no

今君の携帯を覗いちゃっててさ


Love to you is just a game

君にとって恋愛はただの遊びなんだね


Look what I have done now

僕が何をしたのか見てごらんよ


Dialing up the numbers on you

君にいっぱい電話を掛けてちゃってさ


I don't want my heart to break

僕は壊れたくないんだよ

[Chorus]


Baby, how do you sleep when you lie to me?

ねえ 僕に嘘をついておいて眠れるのかい?


All that shame and all that danger

全ての恥辱と危うさを抱えて

 

I'm hoping that my love will keep you up tonight

僕の愛で君が今夜は眠れなくなってくれることを願ってるよ


Baby, how do you sleep when you lie to me?

ねえ 僕に嘘をついておいて眠れるのかい?


All that fear and all that pressure

全ての恐怖と重圧を抱えて


I'm hoping that my love will keep you up tonight

僕の愛で君が今夜は眠れなくなってくれることを願ってるよ

[Post-Chorus]


Tell me how do you

ちゃんと眠れてるのか教えてよ


Love will keep you up tonight

今夜は僕の愛が君を寝かせない


Tell me how do you

ちゃんと眠れてるのか教えてよ

 

[Verse 2]


Oh no, how did I manage to lose me?

どうして自分のことが分からなくなってしまったんだろう


I am not this desperate, not this crazy

僕はこんなに自暴自棄でもおかしくもないんだ


There's no way I'm sticking around to find out

見失ったものを探し出す為に時間を潰すなんてことは絶対しない

 

I won't lose like that, I won't lose myself

こんな風に負けたくない 

自分を見失いたくない

 

[Pre-Chorus]


Look what I have done now

僕が何をしたのか見てごらんよ

 

Dialing up the numbers on you

君にいっぱい電話を掛けちゃってさ


I don't want my heart to break

僕は壊れたくないんだよ

 

[Chorus]


Baby, how do you sleep when you lie to me?

ねえ 僕に嘘をついておいて眠れるのかい?


All that shame and all that danger

全ての恥辱と危うさを抱えて

 

I'm hoping that my love will keep you up tonight

僕の愛で君が今夜は眠れなくなってくれることを願ってるよ


Baby, how do you sleep when you lie to me?

ねえ 僕に嘘をついておいて眠れるのかい?


All that fear and all that pressure

全ての恐怖と重圧を抱えて


I'm hoping that my love will keep you up tonight

僕の愛で君が今夜は眠れなくなってくれることを願ってるよ

[Post-Chorus]


Tell me how do you (Yeah)

ちゃんと眠れてるのか教えてよ


Yeah, yeah, yeah


Love will keep you up tonight

今夜は僕の愛が君を寝かせない


Tell me how do you

ちゃんと眠れてるのか教えてよ


Oh, love will keep you up tonight

今夜は僕の愛が君を寝かせないから

 

[Chorus]

 

Baby, how do you sleep when you lie to me?

ねえ 僕に嘘をついておいて眠れるのかい?


All that shame and all that danger

全ての恥辱と危うさを抱えて

 

I'm hoping that my love will keep you up tonight

僕の愛で君が今夜は眠れなくなってくれることを願ってるよ


Baby, how do you sleep when you lie to me?

ねえ 僕に嘘をついておいて眠れるのかい?


All that fear and all that pressure

全ての恐怖と重圧を抱えて


I'm hoping that my love will keep you up tonight

僕の愛で君が今夜は眠れなくなってくれることを願ってるよ

 

(Tell me how do you)

(ねえ ちゃんと眠れてるのか教えてよ)

 

 

* Thanks for taking ur time reading this blog :) *