福島に行ってきました | はたゆりこオフィシャルブログ『はたからみれば。』

はたゆりこオフィシャルブログ『はたからみれば。』

シンガーソングライターはたゆりこのブログ。
埼玉県入間市出身/東京司法書士会 親善大使/飯能日高テレビキャスター/早稲田大学政治経済学部卒/映画「ラストサマーウォーズ」主題歌「ラストサマーフィルム」2022年6月配信リリース/日向坂46「一生一度の夏」共作曲。

先日行った福島県の猪苗代湖が感動的な美しさでした✨

 

 

日本で4番目に広い湖で、日本百景に選定されているそう。

雲ひとつない青空に、湖水はどこまでも澄んでいて、しばらく見惚れてしまいました。

 

 

心洗われる時間でした☺️

 

 

翌日行った小峰城は、東日本大震災で大きな被害をうけながらも8年の月日をかけて綺麗に修復され、梅が満開でした。

 

 

お昼に食べたお蕎麦が美味しかったです☺

「東北のお伊勢さま」と呼ばれる開成山大神宮に参拝したり、福島観光を楽しみました♩

 

 

The other day I visited Lake Inawashiro in Fukushima, which was impressively beautiful. It is the fourth largest lake in Japan and one of the 100 most scenic spots in Japan.

As the sky had no cloud and the water was so clear, so I was fascinated for a while.

It was peaceful and refreshing time!

 

The next day I visited Komine Castle, which was seriously damaged by the Great East Japan Earthquake, but restoration was finished over a period of 8 years. There were ume plum trees in full bloom.

The soba noodle I had for lunch was good.

After that I visited Kaiseizan Grand Shrine called "Oise-sama of Tohoku" and enjoyed sightseeing in Fukushima!

 

 

 

≪出演情報≫

◼4月28日(金)夜 バースデーワンマン@国分寺GiveHearts

 

 

 

はたゆりこ