ザラ・ラーソンのアルバム『Venus』より『More Than This Was』を和訳しました。

 


Yeah, we coulda made up
Yeah, we shoulda stayed up tryna fix you and me
But all that I know is coulda, shoulda
Just don't mean a goddamn thing
Looking at you, I realise
Looking at you, I feel like I'm emotional
Watching our love go stupid, crazy
Fast until we lost control

えぇ、私達の関係は修復できたはず

そのためにもっと頑張るべきだった
たられば話しかできないけど
それには何の意味もない
あなたを見て気が付いたの

あなたを見ると感情的になる
私達の愛がおかしい方向に行ってしまうのを見ていたけど

制御不能になるまでが早かったね


Could you stay right by my side
One more time just to try?
What if we coulda been
So much more than this was? (Than this was)
Pretend you're mine for the night
Before I say goodbye
What if we coulda been
So much more than this was? (Than this was)

もう一回だけ

私の側に居てみてくれる?
今までより良い関係になれたらどうしようか

一晩だけ私のものってフリをしてくれない?
さよならを言ってしまう前に

そこでもし

今までよりもっと良い関係になっちゃったらどうする?


Yeah, we coulda made up
Yeah, we shoulda stayed up tryna fix this love
'Cause all that I know is coulda, shoulda
Never really worked for us (For us, no, no)
Can we get back momentum?
'Cause I can feel the tension, do you feel it too?
Yeah, I've been up late and second-guessing
Reminiscing 'bout us two (Ooh)

えぇ、私達の関係は修復できたはず

そのためにもっと頑張るべきだった

私に分かるのは後悔したことだけ

そしてそれは私達のためになってない

そう 私は寝付けずに疑念を抱くの

私達二人のことを思い返しながら

 


Could you stay right by my side
One more time just to try?
What if we coulda been
So much more than this was? (Than this was)
Pretend you're mine for the night
Before I say goodbye
What if we coulda been
So much more than this was?

(What if we coulda been so much more than this was)

もう一回だけ

私の側に居てみてくれる?
今までより良い関係になれたらどうしようか

一晩だけ私のものってフリをしてくれない?
さよならを言ってしまう前に

そこでもし

今までよりもっと良い関係になっちゃったらどうする?

 


Was it only young love?
Was I out of my mind?
Did we really mess up?
Can we press rewind?
What if we coulda been
So much more than this was? (Than this was)
(So much more, so much more)

若かったから仕方ないの?

私がおかしかったのかな

本当に私達はメチャクチャだった?

巻き戻しボタンを押せる?

そうしてもし

今までよりもっと良い関係になっちゃったらどうする?

 


Was it only young love? (Was it only young?)
Was I out of my mind? (Was I out of my mind?)
Did we really mess up? (Did we really mess up?)
Can we press rewind?
What if we coulda been
So much more than this was? (Than this was)

若かったから仕方ないの?

私がおかしかったのかな

本当に私達はメチャクチャだった?

巻き戻しボタンを押せる?

そうしてもし

今までよりもっと良い関係になっちゃったらどうする?

 


Yeah, we coulda made up
Yeah, we shoulda stayed up tryna fix you and me
But all that I know is coulda, shoulda
Just don't mean a goddamn thing

えぇ、私達の関係は修復できたはず

そのためにもっと頑張るべきだった
たられば話しかできないけど
それには何の意味もない

 

 

not~goddamn thing:全く何も~できない

reminance:回想にふける