Griffの『Astronaut』を和訳しました。

 

 


Da-da-da-da, da-da-da-da, da
You and I talked about everything under the sun, and
I'm not sure at what point you figured this out on your own
So go reinvent yourself into a whole other person
But I know you better than anyone you'll ever know

あなたと私で 太陽の下にある全てのものについて話し合った
あなたの中でどんな結論に至ったのか分からないけど

気づかないうちに あなたは違う人に作り変わっていた
でも私は あなたがこれから知り合うであろうどんな人よりも

あなたのことを知っているの



Oh, you said that you needed space
Go on then, astronaut
And when you come back down to earth
Bet I'll be the one you call
When you realize there's nothing out there but matter and emptiness
And you let a good thing go

あぁ あなたは宇宙のような余裕が欲しいと言っていたよね

それでいいよ、宇宙飛行士さん

あなたが地球に帰ってきた時に

この世界には 物と虚しさしかないって気づいた時に
良いものを手放してしまったって気づいた時に
電話をかける相手はここにいるからね


You could get one of those supеr-white suits
And bounce around how like my gravity isn't holding you
And thе cruelest part of it is how you tell me that you love me still (Yeah)
Like I'm supposed to wait here while you're figuring out just how you feel

あなたは宇宙用のスーツを手に入れて
私の重力をものともせず 周りを揺蕩っているの

これの残酷な側面は

あなたがまだ私を好きだって言ってくるかもしれないってこと

あなたが感情を整理するまで

ずっと待っていなきゃいけないから

 

 

Oh yeah, you said that you needed space
Go on then, astronaut
And when you come back down to earth
Bet I'll be the one you call
When you realize there's nothing out there
But matter and emptiness
And you let a good thing go
Oh, yeah

あぁ あなたは宇宙のような余裕が欲しいと言っていたよね

それでいいよ、宇宙飛行士さん

あなたが地球に帰ってきた時に

この世界には 物と虚しさしかないって気づいた時に
良いものを手放してしまったって気づいた時に

電話をかける相手がここにいるから

 


Oh
I hope you find all you need, yeah
It hurts to know that's not me 'cause

あなたに必要なものが全て手に入るといいね
それに私が含まれないことを知ると心が痛む
だって



You said that you needed space
Go on then, astronaut
And when you come back down to earth
Bet I'll be the one you call
When you realise there's nothing out there
But matter and emptiness
And you let a good thing go
Oh, yeah, yeah

あなたは宇宙のような余裕が欲しいと言っていたよね

それでいいよ、宇宙飛行士さん

あなたが地球に帰ってきた時

電話をかける相手に私がなってあげる

この世界には 物と虚しさしかないって気づいた時に
良いものを手放してしまったって気づいた時に


Da-da-da-da-da, da-da-da-da, da
Oh, da-da-da-da, da-da-da-da, da

 

 

 

reinvent:再発明する、再構成する、歴史を書き換える

go and then: それでいいよ(口語) 提案を受け入れる時に使う