アン・マリーの『Unhealthy』を和訳しました。

 

Well, your love is worse, worse than cigarettes
Even if I had twenty in my hands
Oh, babe, your touch, it hurts more than hangovers
No, that bottle don't hold the same regret

あなたとの恋は最悪すぎた タバコよりタチが悪いわ

タバコ20本合わせてもね

ベイビー、あなたに触られると二日酔いより嫌な気持ちになる

あのボトルを空ける時だってそんな後悔しなかったわよ


 

And my mother says that you're bad for me
Guess she never felt the high we're on right now
And my father says I should run away
But he don't know that I just don't know how

うちのママが、あなたのこと悪影響な人って言ってた

人の悪口言う時が一番盛り上がるんだから

パパなんかはもう逃げろって言うけど

私が逃げ方を知らないなんて、気づきもしないんでしょうね


Well, if it's unhealthy, then I don't give a damn
'Cause even if it kills me, I'll always take your hand
It's unhealthy, they just don't understand
And when thеy try to stop me, just know nobody can
You're still gon' be my man

もしこれが不健康な関係なら、もうどうでもいいわ

だって もしこの関係が私を殺すものであっても

私はいつもあなたの手を取ってしまうから
これはそう不健康なのよ みんな分かっていないだけ

みんなが私を止めようとするけど 誰も止められない

あなたはまだ私の男よ


Eh, еh, eh
Still gon' be my man
Eh, eh, eh

まだ私の男だから


Oh, this body high gives me sleepless nights
It's a million times what any drug could give
And my red eyes, they are twice as wide
It might look like pain, but to me, it's bliss

あぁ、体のハイを感じて夜も眠れない

この感じはドラッグで何百回も体験してきたわ

私の充血した目が野生を2倍感じさせる

痛そうに見えるかもしれないけど、私に取っては至福なのよ

 


All my friends, they say that you're bad for me
Guess they never felt the high we're on right now
And my sister says I should run away
But she don't know that I just don't know how

友達もみんな、あなたは悪影響だって言ってくるけど

悪口言う時が一番盛り上がるんだよね

妹にはもう逃げなよって言われたけど

私が逃げ方を知らないなんて、気づきもしないんでしょうね



Well, if it's unhealthy, then I don't give a damn
'Cause even if it kills me, I'll always take your hand
It's unhealthy, they just don't understand
And when they try to stop me, just know nobody can
You're still gon' be my man

もしこれが不健康な関係なら、もうどうでもいいよ

だって もしこの関係が私を殺すものであっても

私はいつもあなたの手を取ってしまうから

これはそう不健康なのよ みんな分かっていないだけ

みんなが私を止めようとするけど 誰も止められない

あなたはまだ私の男よ



Eh, eh, eh
Still gon' be my man (Still gon')
Eh, eh, eh (Still gon' be my man)
You're still gon' be my man
Eh, eh, eh (Still gon' be my, still gon' be my, be my man)
Still gon' be my man
Eh, eh, eh (Still gon' be my, still gon' be my, be my man)
You're still gon' be my man

まだ私の男だから

まだ私の男だから

 

hangover:二日酔い

bliss:至福