ジェイソン・ムラーズのアルバム『Love Is a Four Letter Word』より『Frank D. Fixer』の歌詞和訳です。

 

 

Frank D. Fixer was a handyman
He could handle everything; he was my granddad
He grew his own food and fixed his own car
I watched it all happen in our backyard
He'd reinvent the part to fix the broken home
He'd restore the heart

フランクおじいちゃんは、便利屋だった
何でもできたんだ 僕のおじいちゃんさ

食べ物は自分で育てて 車も自力で直した

裏庭で何が起こっていたか 全てを見てきたよ

家を直すために、色んなものを自分で作って

心の修復もしてくれた


Well, I wish I was a fixer
I would fix you up inside
I would build you a town if the world fell down
I wish I was that guy

僕も修理屋さんだったらな、なんて

君の内部を修理できるだろう

この世界が壊れたとしても

君のためにまた街を作ってあげられる

僕がそんなヤツだったらな

 

 

If Frank D. Fixer were alive today
Well he may laugh at me
Or he may have a lot to say
He might ask that I keep working for the family
To keep the bills all paid and be his protégé
What happened to the ground right where we are?
What happened to the family farm?

フランクおじいちゃんが今も生きていたら

僕を見て笑うだろうな

それか、色々言ってくるかもしれない

「家族のために働いてるか?」って聞いてくるかもな

請求書を全て払いきって、おじいちゃんの弟子になるためにね

「地上では何が起きているんだ?」

「家族の農場はどうなってるんだ?」


Well, I wish I was a fixer
I would fix you up inside
I would build you a town if the world fell down
I wish I was that guy

僕も修理屋さんだったらな、なんて

君の内部を直せるだろう

この世界が壊れたとしても

君のためにまた街を作ってあげられる

僕がそんなヤツだったらな



Every evening breaking bread
He showed us who a real man is
No matter what my grandma says
He would never lose his head

毎晩のようにパンを食べて

真の男というものを見せ続けてくれた

おばあちゃんが何と言っても

首を縦に振らなかった



Well, I wish I was a fixer
I would fix you up inside
I would build you a town if the world fell down
I wish I was that guy

僕も修理屋さんだったらな、なんて

君の内部を直せるだろう

この世界が壊れたとしても

君のためにまた街を作ってあげられる

僕がそんなヤツだったらな