リナ・サワヤマの「Chosen Family」の歌詞和訳です。

 

 

Where do I belong?
Tell me your story and I'll tell you mine
I'm all ears, take your time, we've got all night
Show me the rivers crossed, the mountains scaled
Show me who made you walk all the way here

私はどこに属しているんだろう

あなたの物語を教えて 私も教えるから

すごく興味があるの ゆっくりでいいから 一晩中かかってもいい

あなたは何を乗り越えてきたの

どうやってここまで来たの


Ooh
Settle down, put your bags down
Ooh
You're alright now

落ち着いて 荷物は降ろして

もう大丈夫だよ


We don't need to be related to relate
We don't need to share genes or a surname
You are, you are
My chosen, chosen family
So what if we don't look the same?
We been going through the same thing, yeah
You are, you are
My chosen, chosen family

つながりは血縁関係だけじゃない
遺伝子や苗字が一緒じゃなくても

あなたは 私が家族として選んだ人

見た目が似てないから何だって言うの?

同じことを乗り越えてきたでしょ

あなたは 家族として私が選んだ人


Hand me a pen and I'll rewrite the pain
When you're ready, we'll turn the page together
Open a bottle, it's time we celebrate
Who you were, who you are
We're one and the same, yeah, yeah

ペンを貸して あの時の痛みを書いておこう

あなたが次に進む準備ができたら 一緒にページをめくろうね
ボトルを開けて その時はお祝いをしよう

あなたが誰であって これからどうなろうと

私達は二人で一つだよ



We don't need to be related to relate
We don't need to share genes or a surname
You are, you are
My chosen, chosen family
So what if we don't look the same?
We been going through the same thing, yeah
You are, you are
My chosen, chosen family

つながりは血縁関係だけじゃない
遺伝子や苗字が一緒じゃなくても

あなたは私の家族

見た目が似てないから何だって言うの?

同じことを乗り越えてきたでしょ

あなたは 家族として私が選んだ人

 


I chose you
You chose me
I chose (Chosen family)
I chose you
You chose me
We're alright now

私があなたを選んで

あなたも私を選んだ
私が選んだ家族

あなたが選んだ家族

もう私達は大丈夫
 

 

We don't need to be related to relate
We don't need to share genes or a surname
You are, you are
My chosen, chosen family
So what if we don't look the same?
We been going through the same pain, yeah
You are, you are
My chosen, chosen family

つながりは血縁関係だけじゃない
遺伝子や苗字が一緒じゃなくても

あなたは私の家族

見た目が似てないから何だって言うの?

同じことを乗り越えてきたでしょ

あなたは 家族として私が選んだ人

 

 

We don't need to be related to relate
We don't need to share genes or a surname
You are, you are
My chosen, chosen family
So what if we don't look the same?
We been going through the same pain, yeah
You are, you are
My chosen, chosen family

つながりは血縁関係だけじゃない
遺伝子や苗字が一緒じゃなくても

あなたは私の家族

見た目が似てないから何だって言うの?

同じことを乗り越えてきたでしょ

あなたは 家族として私が選んだ人