とうとうArianaの新アルバムがリリースされました!日本盤購入者の特典の中に「Arianaとビデオ通話できる抽選券」みたいなのがあって驚愕でしたね。

これから1曲ずつ和訳を載せていきます。

God Is a Womanは→ God Is a Woman - Ariana Grande 和訳

 

公式音源がまだ出ていないため、ライブバージョンで↓

 

Some days, things just take way too much of my energy
I look up and the whole room's spinning
You take my cares away
I can so overcomplicate, people tell me to medicate
何日か エネルギーを使い果たしてしまったみたい
顔を上げると 部屋が回ってみえた
あなたは私を安心させてくれる
難しく考えすぎた みんな私に薬を飲めって言うの

Feel my blood runnin', swear the sky's fallin'
How do I know if this shit's fabricated?
Time goes by and I can't control my mind
Don't know what else to try, but you tell me every time
血が巡っているのを感じる 空が降ってきてるように感じる
これがニセモノだって どうすればわかるっていうの?
ただ時間が過ぎていくだけ 感情をコントロールすることもできないの
何をすればいいのかわからない時 あなたはいつも教えてくれる

Just keep breathin' and breathin' and breathin' and breathin'
And oh, I gotta keep, keep on breathin'
Just keep breathin' and breathin' and breathin' and breathin'
And oh, I gotta keep, keep on breathin'
ただ深呼吸していればいいの
私は呼吸を続ける
続けなくちゃいけないの

Sometimes it's hard to find, find my way up into the clouds
Tune it out, they can be so loud
You remind me of a time when things weren't so complicated
All I need is to see your face
時々自分が雲の中に隠れてしまったように 自分のことがわからなくなる
もう静かにして 周りがうるさい
あなたは私に思い出させてくれる 何も複雑じゃなかった時期のことを
私はただあなたの顔を見たいの

Feel my blood runnin', swear the sky's fallin'
How do I know if this shit's fabricated, oh?
Time goes by and I can't control my mind
Don't know what else to try, but you tell me every time
血が巡っているのを感じる 空が降ってきてるようね
これがニセモノだって どうすればわかるっていうの?
ただ時間が過ぎていくだけ 感情をコントロールすることもできないの
何をすればいいのかわからない時 あなたはいつも教えてくれる
 
Just keep breathin' and breathin' and breathin' and breathin'
And oh, I gotta keep, I keep on breathin'
Just keep breathin' and breathin' and breathin' and breathin'
And oh, I gotta keep, I keep on breathin', mmm, yeah
ただ深呼吸していればいいの
私は呼吸を続ける
続けなくちゃいけないの
 
My, my air
My, my air
My, my air, my air
My, my air
My, my air
My, my air, yeah
私の空気を
ただ私の空気を吸うの

Just keep breathin' and breathin' and breathin' and breathin'
And oh, I gotta keep, I keep on breathin'
Just keep breathin' and breathin' and breathin' and breathin'
And oh, I gotta keep, I keep on breathin', mmm, yeah
ただ深呼吸していればいいの
私は呼吸を続ける
続けなくちゃいけないの
 
Feel my blood runnin', swear the sky's fallin'
I keep on breathin'
Time goes by and I can't control my mind
I keep on breathin', mmm, yeah
血が駆け巡っているのを感じる 空が降ってきているようね
私はただ呼吸を続けるの
ただ時間が過ぎていくだけ 感情がコントロールできない
そんな時はただ深呼吸をするの